پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۷۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۸۳۶ مورد

شنبه ٢٩ تیر ١٣٩٨ ساعت ١٠:٣٢ ق.ظ   ( بازدید : 402 نفر )

دیابت و تیروئید، شایع ترین بیماری های غدد

دیابت تیپ 2 و تیروئید جزو شایع ترین بیماری های غدد است که پیشگیری و تشخیص به موقع ، در درمان بیماری و جلوگیری از عواقب جبران ناپذیر ناشی از آن تاثیر به سزایی دارد.
به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر فاریا جعفرزاده با بیان این مطلب گفت: دیابت،  نوعی بیماری مزمن بوده که کنترل آن نیازمند یکسری تغییرات در سبک زندگی است.
وی اضافه کرد: در این بیماری ، تولید انسولین به وسیله غده پانکراس کافی نبوده و یا بدن نمی تواند انسولین تولید شده را به خوبی استفاده کند، بنابراین تشخیص به موقع در کنترل و درمان بیماری بسیار تاثیرگذار است.
وی با بیان این که چاقی مادر همه بیماری ها به ویژه دیابت تیپ 2 است، تصریح کرد: اگر بیمار در مرحله پره دیابت باشد یا بیماری دیابت تیپ 2  به موقع تشخیص داده شود، به طور قطع می توان با تغذیه صحیح ، ورزش ، کاهش وزن و... بیماری را کنترل و درمان کرد و در این شرایط ، بیماری قابل بازگشت است.
وی پیشگیری را بهترین روش درمان اعلام کرد و اظهار داشت: کاهش مصرف کربوهیدرات ، افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و تحرک و فعالیت بدنی در پیشگیری از ابتلا به دیابت تیپ 2 بسیار موثر است.
وی 45 سالگی را بهترین سن برای سنجش سطح سرمی قند خون ناشتا در افرادی که هیچ گونه فاکتور خطری برای بیماری دیابت ندارند، اعلام و تاکید کرد: افرادی که دارای سابقه خانوادگی دیابت و دیگر فاکتورهای خطر برای این بیماری هستند، باید زودتر از دیگر افراد برای سنجش سطح سرمی قندخون ناشتا اقدام کنند .
وی خاطرنشان کرد: با وجود آن که پرخوری ، پرنوشی و پرادراری جزو علایم دیابت است ، اما فقط اکتفا کردن به این علایم صحیح نیست و انجام غربالگری به موقع لازم و ضروری به نظر می رسد.
جعفرزاده، کنترل قند خون و درمان فشارخون بالا را جزو اولویت های درمان اعلام کرد و گفت: با شروع درمان و کنترل قندخون در مراحل اولیه تا حد زیادی می توان سلول های بتای غده پانکراس را به دست آورد و به نتایج خوب درمان دسترسی پیدا کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.