پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۷۴۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۶۹۸ مورد

پنج شنبه ٢٥ اردیبهشت ١٣٩٣ ساعت ٨:٢٧ ق.ظ   ( بازدید : 1075 نفر )

معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: مرگ ومیرمادران باردار یکی از مهمترین شاخص های بهداشتی است که درشهرستان فاروج به صفر رسیده است .

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فاروج ، دکتر حق بین افزود:  شهرستان های فاروج ، جاجرم  وراز مناطق محروم در حوزه بهداشتی درسطح استان هستند اما در سال های اخیر با ساخت بیمارستان شهرستان فاروج که مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات است شاخص های بهداشتی درشهرستان رشد خوبی داشته است .

 وی با اشاره به اینکه ضریب اشغال تختش بیمارستان فاروج کمتر از نرم قانونی خود است افزود: ضریب اشغال تخت درشهرستان فعلا بین  10تا 12درصد است .

وی گفت:  بیمارستانی که ضریب اشغال تختش زیر 60 درصد باشد باید تعطیل شوداما با توجه به منطقه محروم بودن شهرستان وگذشت مدت کمی از شروع فعالیت آن قابل قبول است .

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با راه اندازی بخش دیالیز  ،امکان ارائه خدمات بیشتری فراهم شود گفت: اجرای بسته سلامت تحول بزرگی را در حوزه بهداشت ایجاد می کند واجرایی شدن آن در نیمه دوم سال است .

وی با بیان اینکه ضوابط خوبی برای ماندگاری پزشکان متخصص  در این بسته دیده شده است افزود: دراین بسته آمده  که پزشکان متخصص اجازه کار درمطب خصوصی را نخواهند داشت ودر عوض دانشگاه  علوم پزشکی هزینه های خوبی به این پزشکان اختصاص می دهد .

وی با اشاره به استقرار نداشتن پزشکان متخصص درشهرستان فاروج گفت: دراین بسته رفت وآمد پزشک متخصص ممنوع است و باید درشهر مستقر شد .

وی گفت : برای شهرستان 5پزشک متخصص داخلی،جراحی،اطفال ،بیهوشی وزنان وزایمان لازم است وبا اجرای این بسته پزشکان متخصص وماماها باید درشهرستان مستقر ومردم زمان بیشتری می توانند از حضوراین پزشکان بهره مند شوند .


منبع : شبکه بهداشت و درمان فاروج چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.