پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴۱۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۸۴۸۸ مورد


کتاب سند جامع سلامت استان در دومین جلسه تخصصی گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت کارگروه و رفع مشکلات سلامت جامعه گفت : بر اساس مصوبه اخیر، گروه کاری به کار خود ادامه می دهد و معضلات حوزه سلامت با استناد به کتاب سند جامع سلامت پیگیری خواهد شد.
دکتر سید احمد هاشمی افزود: امیدواریم با همکاری استانداری و دیگر ارگان ها ، مصوبات به گونه ای پیش رود که معضلات استان به حداقل برسد و مشکلات مرتفع شود. 
مسوول دبیر خانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان شمالی در این جلسه عنوان کرد: گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان زیرمجموعه کارگروه اجتماعی ، فرهنگی، سلامت ، زنان و خانواده است.
مهندس محمود بهنیا افزود: در حال حاضر گروه سلامت و امنیت غذایی استان با فرمت گروه کاری ساغ (سلامت و امنیت غذایی) با دبیری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و معاونت سیاسی امنیتی یا مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری برگزار می شود.
وی ارتقای سلامت و سیاستگزاری در حوزه سلامت را از مهم ترین اهداف برگزاری این جلسه برشمرد و تصریح کرد: با استناد به سند جامع سلامت استان که در سال 97 تدوین شد، مسایل و مشکلات حوزه سلامتی استان بررسی و کارشناسی می شود.
وی اظهار داشت: کتاب سند جامع سلامت با مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی استان در حوزه سلامت تدوین شده است که با استناد به آن می توان معضلات و مشکلات سلامتی استان را پیگیری کرد. 
مدیرکل امور اجتماعی ، فرهنگی و سازمان های مردم نهاد استانداری نیز در این جلسه بر اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و گفت: کار گروه باید بر اساس کارشناسی جمعی و به شکل دموکراتیک با نظرات افراد تصمیم گیری و رای گیری شود.
دکتر محمد تقی آریان افزود: دبیرخانه گروه کاری موظف است ، تمام تصمیمات مربوط به هر دستگاه را پیگیری کند و همه دستگاه ها باید با هم افزایی و جدیت کامل به  سند تحول سلامت بپردازند.
دکتر حمید توکلی ، مسوول تدوین سند جامع سلامت استان نیز در این جلسه ، گزارشی از فرایند تدوین سند جامع سلامت استان را عنوان کرد و مراحل آن را به طور کامل توضیح داد.
در پایان مراسم از کتاب سند جامع سلامت استان رونمایی و مقرر شد، اولویت های اساس سند، طی یک هفته به دبیرخانه دانشگاه ارسال شود .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.