پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۰۳۷ مورد

یكشنبه ٢٠ مرداد ١٣٩٨ ساعت ١٤:٤٨ ب.ظ   ( بازدید : 591 نفر )

رئیس انجمن سیستم های هوشمند ایران گفت: تخمین و برآورد هزینه در خدمات رسانی موثر اثر بخش است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر عزیزالله معماریانی ظهر امروز در جلسه تخمین هزینه در حوزه سلامت در سالن شهید رجایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان با چشم پوشی از هزینه ها، نجات جان انسان اولویت است.

وی با بیان اینکه البته تامین شرایط و ملاحظات مالی نیز مهم است، ادامه داد: تخمین برآورد هزینه ها در خدمت رسانی اثربخش است.

وی با بیان اینکه در حسابداری آنچه رایج است، قیمت تمام شده خدمات است، خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده معطوف به گذشته و برای آینده قابل استفاده نیست.

استاد تمام ریاضی و عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی در همین راستا برآورد هزینه ها را بسیار مهم دانست و افزود: برآورد هزینه موضوع تخصصی و علمی است که در حوزه حسابداری کمک حال خدمات رسانی به مردم و مولفه ای مهم در ارائه خدمات صحیح به مردم است.

دکتر معماریانی به سه مولفه برآورد هزینه، تخصیص و کنترل هزینه اشاره کرد و گفت: با استفاده از این سه مولفه باید جلوی هدر رفت منابع را بگیریم.

وی گفت: به صورت سیستمی، ارتباط این سه مولفه در کنترل هزینه ها اثر بخش است.

رئیس انجمن سیستم های هوشمند ایران با اشاره به اینکه در فرآیند تخمین هزینه بسیاری از موارد مبهم است، خاطرنشان کرد: در این پروسه یا موضوع احتمال مطرح بوده، یا تقریبی است و یا با خصوصیاتی مواجه می شویم که خط کشی برای آن تعریف نشده است.

دکتر معماریانی اضافه کرد: در این مورد چهار دیدگاه پارامتریک، مهندسی، روش تحلیلی و مراجعه به نظر خبرگان مطرح شده است.

دکتر سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه نیز در این جلسه ضمن تبریک پیشاپیش عید قربان به اعضای حاضر جلسه و خیر مقدم به میهمان مدعو، کنترل و مدیریت هزینه ها در حوزه سلامت را مهم ارزیابی کرد و در این حوزه خواستار ارتقای دانش مدیران دانشگاه شد.

گفتنی است این جلسه با حضور و مشارکت اعضای هیئت رئیسه، معاونان، مدیران و سایر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.