پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۵۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۸۰۸ مورد

چهارشنبه ٢٣ مرداد ١٣٩٨ ساعت ١٣:٤٧ ب.ظ   ( بازدید : 640 نفر )

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فرصت حضور اندیشمندان حوزه پزشکی در استان را انگیزه مهمی برای خروج از روزمرگی عنوان کرد و گفت: جامعه پزشکی این استان به دنبال استفاده از تکنولوژی‌های برتر جراحی دنیا است.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر سید احمد هاشمی صبح امروز در جلسه هم اندیشی سه نسل جراحی قلب در سالن جلسات مرکز بهداشت حر بجنورد، اظهار کرد: زمینه مطرح کردن خراسان شمالی در حوزه جراحی قلب رباتیک مهیا است و می تواند به عنوان پایلوت در کشور و خاورمیانه مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه فکر بزرگ منتج به کاری بزرگ می شود، ادامه داد: پزشکان و جراحان با آموختن یکسری از مهارت ها به صورت روزانه، ماهانه و سالیانه همان را تکرار می کنند که با عنوان اقدامات روزمرگی توصیف می شود.

وی با اشاره به اندیشه انسان های بزرگ در علم طب که دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، خاطرنشان کرد: دعوت از اساتید و دانشمندان صاحب فکر، انگیزه ای برای خروج از روزمرگی و باور توانمندی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خروج خراسان شمالی از محرومیت را مشروط به داشتن افکاری بزرگ و پشتیبانی از آن دانست .

دکتر هاشمی حضور 55 هزار دانشجوی رشته پزشکی و 11 هزار دانشجوی دندانپزشکی در کشورمان را فرصتی دانست که باید با استفاده از حضور افرادی نظیر پروفسور مهمنش که نامشان در دنیا مطرح است، به نام آوران ایرانی در حوزه پزشکی تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی نیز با اجرا و تجهیز پروژه مرکز جراحی قلب، زمینه خوبی برای تبدیل شدن به قطب مرکز جراحی قلب رباتیک ایران به کمک افراد صاحب اندیشه و متخصص نظیر پروفسور مهمنش را دارد.

رئیس انجمن سیستم های هوشمند ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: خوش فکری، همت و علاقه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و 15 سال همکاری با پروفسور مهمنش، زمینه امید برای ارتقای نام این استان در حوزه جراحی قلب را فراهم آورده است.

دکتر عزیزالله معماریانی اضافه کرد: خراسان شمالی این شایستگی را دارد که به عنوان استان جراحی رباتیک قلب و پایلوت طرحی مطرح شود که پروفسور مهمنش سال ها به دنبال اجرای آن در کشورمان بوده است.

وی با بیان اینکه حدود 500 نفر از صاحبان اندیشه این استان در سایر نقاط کشور و دنیا فعالیت دارند، حضور 200 عضو هیئت علمی جوان در دانشگاه علوم پزشکی را فرصتی مناسب برای توسعه خراسان شمالی نامید.

دکتر معماریانی نظام مدیریت و نظام برنامه ریزی را در تحول و پیشرفت مهم ارزیابی کرد و افزود: پیشنهاد می شود مرکز جراحی قلب راه اندازی شده در بجنورد با تجهیز به تکنولوژی بالا و تعریف استانداردهای لازم به مرکزی پیشرفته در حوزه جراحی قلب به روش های مختلف از جمله رباتیک مطرح شود.

وی اظهار کرد: در این راستا پروفسور مهمنش همکار و همراه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.