پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۱۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۴۷۶ مورد

چهارشنبه ٢٣ مرداد ١٣٩٨ ساعت ٣:٩ ق.ظ   ( بازدید : 1232 نفر )

فوق تخصص جراحی قلب رباتیک و عضو برد انجمن جراحان قلب اروپا، پیشرفت ایران در جراحی قلب را مرهون تجربه پزشکان متخصص در این حوزه دانست و گفت: بهترین جراحان قلب آمریکا و اروپا به اندازه یک پنجم متخصصان ایرانی بیمار ندارند که این نشان دهنده تجربه است.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، پروفسور هرمز مهمنش در حاشیه بازدید از پروژه مرکز تشخیص درمانی قلب بجنورد اظهار کرد: خوشبختانه حوزه جراحی قلب در مملکت با توجه به برخی محدودیت‌ها، بسیار پیشرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه قلب هیچ دانشگاه، بیمارستان و هیچ مرکز تخصصی در دنیا تعداد همکاران ما را ندارد.

وی با بیان اینکه البته ضعف هایی نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت نسل بعدی جراحان یکی از دغدغه های مهم حوزه پزشکی کشورمان است.

پروفسور مهمنش با اشاره به اینکه به روی تکنیک ها در این حوزه تکیه نکرده ایم و بیشتر تمرکز به روی کارهای دستی است، افزود: باید پزشکان از نظر فکری، فیزیولوژیک و حمایت بیماران در سی سی یو تعلیم دیده و فکر نکنند جراحی قلب فقط یک کار دستی است.

وی اضافه کرد: آن پزشکی که بداند چه می کند، بدن بیمار و وضعیت قلب بعد از عمل چه محدودیت هایی دارد و علل واکنش هایی که نشان داده چیست، بسیار پیشرفته است.

وی لازمه پیشرفت را ایجاد رقابت حرفه ای نامید و اضافه کرد: برای نمونه باید رقابتی با این مضمون ایجاد شود که بیمار کدام پزشکی کمتر دچار خون‌ریزی شده نه رقابت بر این مبنا که چه کسی بیشتر تجربه دارد.

پروفسور مهمنش افزود: نیاز به اطلاعات پایه در مورد بیماران، کنترل اتوماتیک و پیگیری بیمار بعد از خروج از بیمارستان از دیگر نیازهای جامعه پزشکی کشورمان است.

فوق تخصص جراحی قلب رباتیک و عضو برد انجمن جراحان قلب اروپا، به ظرفیت های خراسان شمالی در حوزه پزشکی پرداخت و گفت: بزرگ ترین ظرفیت این استان تیم مدیریت دانشگاه است.

پروفسور مهمنش ویژگی این تیم را فکر باز مدیریتی دانست و افزود: درست کردن زمینه های پیشرفت در آینده مهم‌ترین پایه تحول است.

وی با بیان اینکه جراحی رباتیک یک نمونه از اقداماتی است که می توان در آینده به آن فکر کرد، اضافه کرد: افکار مدیریتی در این استان امیدوار کننده است، درمان بهتری را ارائه کردن نیاز به این ندارد که در چه خطه ای هستیم بلکه به فکر افراد نگاه می کند و استقبال از راه های جدید رفتن.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.