پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ١٣ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۹۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۴۲۹۹۷ مورد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

اصحاب رسانه فضای مجازی را شفاف کنند
جمعه ٢٥ مرداد ١٣٩٨ ساعت ١١:٤٦ ق.ظ   ( بازدید : 618 نفر )

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران در اطلاع رسانی صحیح و به موقع اخبار، گفت: اصحاب رسانه در شفاف سازی فضای مجازی نقشی کلیدی ایفا می کنند.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر سید احمد هاشمی در مراسم اختتامیه جشنواره سلامت و رسانه که به همت دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: در فضای مجازی که امروزه فراگیر شده، برخی با سوءاستفاده به دنبال انتشار اخبار کذب هستند که در این حوزه خبرنگاران خط مقدم مبارزه با شایعات و انعکاس صحیح اخبار هستند.
وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی را باید به عنوان یک فرصت بنگریم، اخبار حوزه سلامت را مهم خواند و ادامه داد: اصحاب رسانه در فضای مجازی اخبار صحیح از منابع معتبر را منتشر و مردم را آگاه سازند.
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با توجه به رسالت حساسی که بر عهده دارد، تعامل خوبی با رسانه ها داشته و خبرنگاران را بازوی حمایتی دانشگاه در انعکاس مطالب خود می داند.
وی گفت: اصل بر انتقال پیام به جامعه از طریق اصحاب رسانه است و انتظار می رود خبرنگاران نیز مانند گذشته توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه عادت رفتاری است که ناخودآگاه بر اساس نیاز انسان ها شکل می گیرد، ترک عادت ها را هم خوب و هم بد دانست و یادآور شد: انعکاس اخبار بر پایه صحیح علمی از انتشار عادت های بد جلوگیری و عادت خوب را در جامعه تقویت می کند.
دکتر هاشمی برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی را بر همین اساس در گسترش عادت های خوب جامعه مفید دانست و افزود: مدیران نیاز به نقد خبرنگاران دارند.
وی انتقاد، تحلیل صحیح محتوا و تفسیر مسائل را از مهارت های ده گانه حوزه سلامت توصیف کرد و رسالت خبرنگاران را بر این پایه مهم ارزیابی کرد.
 وی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت آسیب های زیادی وجود دارد، گفت: برای نمونه تغذیه در حوزه سلامت از جایگاه ویژه ای برخوردار است که اطلاعات مربوط به آن باید از طریق مبادی رسمی و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مخابره شود.
این مسئول بر فرصت علم آموزی و آموزش در فضای مجازی تاکید کرد و از اصحاب رسانه خواست تا اخبار خود را با شفافیت و از طریق مبادی رسمی بر اساس پایه علمی منتشر کنند.
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: به کمک اصحاب رسانه می توان فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی را تقویت کرد.
بر پایه این گزارش به دبیرخانه جشنوراه سلامت و رسانه 169 اثر ارسال شد که پس از داوری آثار، از رسانه های منتخب فعال در حوزه خبر، تیتر، گزارش، عکس و گفت و گو با اهدای لوح تقدیر شد.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.