پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۴۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۰۳۰ مورد

سه شنبه ٥ شهریور ١٣٩٨ ساعت ١٤:٤٠ ب.ظ   ( بازدید : 490 نفر )

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به وجود ماده معدنی سلنیوم در جو، گفت: سلنیوم از این ویژگی برخوردار است که تا چندین ترکیب سرطان‌زا را از بین می برد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، نسرین علیزاده اظهار کرد: ماده معدنی سلنیوم به ندرت در مواد غذایی یافت می‌شود اما در جو وجود دارد.

وی با بیان اینکه سلنیوم برای عملکرد آنزیم کبد حیاتی است، ادامه داد: این ماده معدنی با فعال ساختن سلول‌های T به هنگام ضرورت در عملکرد صحیح سیستم ایمنی نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه جو از جمله پرکاربردترین غلات در جهان است، اضافه کرد: جو به دلیل برخورداری از مواد معدنی و ویتامین‌های سرشار برای سلامتی فوائد بسیاری دارد.

علیزاده سالم‌ترین نوع این غله را جو پوست کنده عنوان کرد و افزود: از آنجایی که غلات سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، مصرف مرتب از آن برای سلامت مفید است.

این کارشناس تغذیه هضم غذا، کاهش وزن، کمک به درمان مشکلات قلبی عروقی و سلامت استخوان ها را از دیگر فواید مصرف جو عنوان کرد.

علیزاده با اشاره به اینکه جو حاوی فیبر مورد نیاز برای تنظیم حرکت روده است، گفت: این ماده خوراکی با متوازن ساختن باکتری‌های خوب روده سلامت آن را حفظ می‌کند.

وی در خصوص مصرف جو و سلامت استخوان ها توضیح داد: جو حاوی مواد معدنی منگنز، منیزیم و فسفر است که تمامی آن‌ها در داشتن ساختار استخوانی سالم، استخوان‌سازی و به طور کلی استحکام استخوان‌ها نقش دارند.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: از مواد مغذی موجود در جو می‌توان به ویتامین B۳، تیامین (ویتامین B۱)، سلنیوم، مس و منیزیم اشاره کرد.

علیزاده ادامه داد: این مواد معدنی در کاهش میزان کلسترول و فشار خون که فاکتورهای مهمی در بروز بیماری قلبی به حساب می‌آیند،‌ موثر است و این نوع غله به پاکسازی عروق خونی و کاهش التهاب کمک می‌کند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.