پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۹۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۵۸۷ مورد

سه شنبه ٥ شهریور ١٣٩٨ ساعت ١٤:٥٠ ب.ظ   ( بازدید : 506 نفر )

کارشناس اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ایجاد انگیزه، خودآگاهی، برقراری ارتباط، انتقاد پذیری، همدلی و معاشرت را از نتایج افزایش هوش عاطفی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، اکرم یزدانی اظهار کرد: افراد با هوش عاطفی بالا می‌دانند که چگونه می‌توانند نظرات و نیازهای خود را به‌صورت مستقیم و در عین حال با احترام با دیگران در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه در موارد درگیری، طغیان‌های احساسی و احساس خشم رایج است، ادامه داد:  افراد با هوش عاطفی بالا می‌دانند که چگونه در مواقع استرس‌زا آرام بمانند.

وی با اشاره به اینکه این افراد از گرفتن تصمیمات واکنشی که می‌تواند مشکلات بزرگ‌تری را در پی داشته باشد، خودداری می‌کنند، خاطرنشان کرد: این افراد در مواقع درگیری، هدفشان یک تصمیم‌گیری درست و به دست آوردن راه‌حلی مناسب است و از همین رو یک انتخاب آگاهانه انجام می‌دهند.

یزدانی افزود: در گفت‌وگوها افراد با هوش عاطفی بالا به جای این که فقط منتظر فرا رسیدن نوبت صحبت خود باشند، به‌وضوح گوش می‌دهند.

وی تصریح کرد: این افراد به جزئیات غیر کلامی یک مکالمه نیز توجه می‌کنند و این امر مانع از ایجاد سوء‌تفاهم‌ها می‌شود.

کارشناس اداره مشاوره دانشگاه با اشاره به اینکه افراد با هوش عاطفی بالا به شنونده اجازه می‌دهند تا به‌درستی پاسخ دهد، افزود: این افراد در خود انگیزه ایجاد می‌کنند و نگرش آنان باعث ایجاد انگیزه در دیگران می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قدرت نگرش خود را دست کم نگیرید، اظهار کرد: افراد با هوش عاطفی بالا  از حالات و خلق و خوی اطرافیان خود آگاهی دارند و بر این اساس از نگرش خود در برابر آن‌ها محافظت می‌کنند.

یزدانی با اشاره به تمرین خودآگاهی، گفت: افراد با هوش عاطفی بالا دارای خودآگاهی و بصیرت هستند، آنان از احساسات خود آگاه و می‌دانند چگونه بر افراد اطراف خود تاثیر بگذارند.

وی افزود: این افراد همچنین احساسات و زبان بدن دیگران را درک، تجزیه و تحلیل و از این اطلاعات برای تقویت مهارت‌های ارتباطی خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از داشتن هوش هیجانی بالا، داشتن روحیه انتقادپذیری است، ادامه داد: افراد با هوش هیجانی بالا به جای رنجش از انتقادات چند لحظه وقت می‌گذارند تا بفهمند این نقد از کجا ناشی می‌شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.