پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۵۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۱۴۹۳ مورد

چهارشنبه ٦ شهریور ١٣٩٨ ساعت ٩:٨ ق.ظ   ( بازدید : 546 نفر )

مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم در کاهش فشارخون بالا موثر است.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، پزشک متخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: مصرف میوه و سبزی های تازه به ویژه میوه های حاوی پتاسیم نظیر موز ، پرهیز از مصرف نمک ، کاهش وزن و ایجاد تعادل در آن ، پیاده روی و ورزش منظم در کاهش فشارخون بالا تأثیر به سزایی دارد.
دکتر زهرا زندی با بیان این که مواد غذایی حاوی پتاسیم در متعادل نگه داشتن فشارخون موثر نیست، افزود: علاوه بر موز، مصرف شکلات تلخ با درصد بالا و سیر در کاهش و کنترل فشارخون موثر است، اما آن را متعادل نمی کند.
وی نسبت به مصرف غذاهای آماده و فست فودها هشدار داد و تصریح کرد: با توجه به آن که نمک و کالری بالای موجود در غذاهای آماده و فست فودها زمینه ایجاد فشارخون بالا را فراهم می آورد، مصرف آن به مبتلایان به فشارخون و بیماران قلبی توصیه نمی شود.
وی ورزش و فعالیت بدنی را در کارکرد مناسب قلب موثر دانست و اظهار داشت: مبتلایان به بیماری های قلبی باید غذاهای بخارپز و آب پز و بدون روغن را جایگزین غذای پرچرب و پرکالری کنند.
وی روغن زیتون و کنجد را بهترین روغن برای پیشگیری از بیماری های قلب و عروق معرفی و خاطرنشان کرد: جایگزین کردن روغن زیتون و کنجد به جای روغن های حیوانی و مایع در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی تأثیر به سزایی دارد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.