پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۵۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۵۸۵ مورد

چهارشنبه ١٣ شهریور ١٣٩٨ ساعت ١٤:٥٣ ب.ظ   ( بازدید : 654 نفر )

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: مهم‌ترین امتیاز اخلاق برای پرستار، جلب رضایت بیمار است.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر عباس عباس زاده صبح امروز در همایش اخلاق حرفه ای در پرستاری در سالن همایش دکتر شادلو بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد، چهار اصل احترام به مددجو، سودمندی، ضرر نرساندن و عدالت را راه حل پاسخ به معضلات اخلاقی عنوان کرد.

وی ادامه داد: اصل احترام به اختیار مددجو شامل پنج فاکتور احترام، آموزش، حمایت، عدم تحمیل زور و اجبار و رضایت آگاهانه می شود.

دکتر عباس زاده ایستگاه پرستاری بیمارستان را امن ترین مرجعی عنوان کرد که بیمار به آن پناه می برد.

وی یادآور شد: به گونه ای اخلاق حرفه ای را رعایت کنیم که مردم و بیماران به این ایستگاه اعتماد کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم ایام سوگواری ماه محرم را فرصتی برای درس گرفتن از آموزه‌های این واقعه بزرگ تاریخ دانست و افزود: حضرت زینب در واقعه عاشورا، بزرگ‌ترین الگوی اخلاق در پرستاری است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این همایش به رفتار مدنی در جامعه اشاره کرد و گفت: رعایت رفتار مدنی در بیمارستان عامل حفظ آرامش و احترام میان پرستار و بیماران است.

دکتر فریبا برهانی با بیان اینکه توجه و احترام دو رکن رفتار مدنی است، ادامه داد: با رعایت رفتار مدنی در جامعه پرستاری این شغل باید در کشور به گونه ای مطرح شود که مردم بیشترین اعتماد را به آن داشته باشند.

وی افزایش آگاهی و جلب حمایت مدیر، تشکیل یک تیم مدنی، بررسی فرهنگ سازمان از نظر درجه رفتار مدنی، برنامه ریزی برای ارتقای رفتار مدنی و اجرای برنامه ها، سایست ها و راهبردها را از ملاک های مهم ایجاد یک رفتار مدنی صحیح در محیط کار عنوان کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.