پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۱۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۱۰۵ مورد

شنبه ١٦ شهریور ١٣٩٨ ساعت ١٠:٤٩ ق.ظ   ( بازدید : 308 نفر )

شایع ترین شکایت بیماران مراجعه کننده به اوژانس ها درد قفسه سینه است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، پزشک متخصص طب اوژانس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت : منشاء دردهای قفسه سینه می تواند قلب، سیستم تنفسی، مشکلات عروقی، سیستم گوارشی، عصبی، عضلات و مشکلات روحی و روانی باشد.

دکتر مهسا فاطمی نیری افزود : دردهای بحرانی (کریتیکال) شامل سکته های قلبی، سندرم عروق کرونر، حملات شدید نارسایی قلبی، پریکاردیت و میوکاردیت (التهاب عضله قلب یا لایه های جداری آن)، پارگی داخلی آئورت، آمبولی ریه، و ... است.

وی تصریح کرد : عفونت های کیسه صفرا و پانکراس، تومورها، عفونت های ریوی و ریفلاکس های گوارشی، شکستگی های دنده، دردهای جداری قفسه سینه و ... از دلایل غیر بحرانی درد قفسه سینه به شمار می رود.

وی گرفتن شرح حال دقیق و هدفمند از بیمار را مهم ترین اصل در برخورد بیماران مبتلا به دردهای قفسه سینه اعلام کرد و اظهار داشت : اگر در شرح حال علائم مهمی نظیر شروع ناگهانی درد، ایجاد درد پس از عصبی شدن یا استرس و هیجان ناگهانی وجود داشته باشد به بستری و انجام اقدامات تشخیصی و درمانی بیمار اقدام می کنیم.

وی به تصور اشتباه عموم اشاره و خاطر نشان کرد : بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند دردهایی که پس از استرس، اضطراب و بحث های خانوادگی پیش می آید حملات روحی است و اهمیتی ندارد، این در حالی ا ست که این دردها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بررسی بیشتر سیستم قلبی و عروقی را می طلبد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.