پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۲۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۱۹۶۰ مورد

چهارشنبه ٢٠ شهریور ١٣٩٨ ساعت ١٤:٢٨ ب.ظ   ( بازدید : 682 نفر )

سرپرست مجتمع اموزش عالی سلامت وشبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: 110 بهورز در 83 خانه بهداشت روستایی در شهرستان شیروان خدمت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر علی آرمیده با بیان اینکه 26 نفر از بهورزان این شهرستان آقا و 84 نفر خانم هستند، اظهار کرد: 62 هزار و 600 نفر از جمعیت روستایی شیروان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه تحت پوشش خدمات این بهورزان قرار دارند.

وی با بیان اینکه طبق نظر سنجی های انجام شده بیش از 90 درصد جمعیت مردم و ساکنان روستایی این شهرستان از خدمات بهورزان رضایت کامل دارند، گفت: خدمت بهورزان در تحقق دستاوردهای نظام سلامت و عدالت، کارآمدی، اخلاق و شان والای انسانی و حرکت به سوی پوشش همگانی سلامت ارزشمند است.

دکتر آرمیده خاطرنشان کرد: بهورزان نزدیک ترینٰ، در دسترس ترین و صمیمانه ترین خدمات حوزه سلامت را در اختیار مردم شریف ساکن در روستاها و عشایر قرار می دهند.

سرپرست مجتمع آموزش عالی سلامت و شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: در شرايط جديد بهورزان شاغل فاقد مدرك كارداني كه در سال هاي قبل تربيت شده اند مي توانند وارد پذيرش دوره كارداني شوند كه اين امر رشد دانش علمي و تحصيلي بهورزان را به همراه دارد.

دکتر آرمیده سرشماري سالانه و ثبت اطلاعات روستاها، آموزش بهداشت عمومي، مراقبت از زنان باردار، مراقبت از كودكان تا هشت سال، بهداشت دهان و دندان، واكسيناسيون، نظارت بر موازين بهداشت حرفه اي، محيط عمومي روستا، بهسازي محيط، بهداشت محيط  اماكن عمومي، بيماريابي و پانسمان هاي ساده را از وظایف بهورزان نامید.

وی یادآور شد: داوطلبان آموزش بهورزي بايد حداقل داراي مدرك ديپلم متوسط رشته‌هاي علوم رياضي، علوم تجربي، علوم انساني و يا بهياري و مديريت خانواده باشند.

دکتر آرمیده تصریح کرد: انتخاب بهورزان توسط كميته اي مركب از نمايندگان مركز آموزش بهورزي، واحد گسترش شبكه ها و گزينش و از طريق آزمون كتبي و شفاهي انجام مي شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.