پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۹۱۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۷۰۴ مورد

چهارشنبه ٢٧ شهریور ١٣٩٨ ساعت ١١:٢١ ق.ظ   ( بازدید : 673 نفر )

نشست مشترک سرپرست و معاونان دانشگاه علوم پزشکی با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای خراسان شمالی در محل سایت صدا و سیما برگزار شد که در این جلسه طرفین با هم اندیشی و بیان نقطه نظرات خود، خواستار توسعه برنامه های حوزه بهداشت و سلامت استان شدند.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در این جلسه نقش صدا و سیما در ارتقای فرهنگ زندگی مردم را بسیار اثرگذار دانست و خواستار تشکیل شورای سایست گذاری سلامت به منظور تهیه برنامه های تخصصی مرتبط با حوزه سلامت، بهداشت و درمان شد.

دکتر سید احمد هاشمی اظهار کرد: تشکیل شورای سیاست گذاری سلامت به اطلاع رسانی صحیح و به موقع کمک شایانی می کند و دغدغه فرهنگ سازی سلامت مسئولان این دانشگاه را مرتفع می سازد.

وی با بیان اینکه نقش وزارت بهداشت و درمان در تامین سلامت جامعه 25 درصد و نقش سایر دستگاه های متولی در این حوزه 75 درصد است، ادامه داد: باید نقش و وظایفی که مردم و دستگاه ها در چرخه سلامت دارند، تبیین و در صورت نیاز اطلاع رسانی و آموزش داده شود.

این مسئول با تاکید بر آگاه سازی مردم برای ورود به حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: نقش صدا و سیما در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در حوزه های مختلف از جمله سلامت بیشمار و در عین حال اثرگذار است.

دکتر هاشمی یکی از مزایای تشکیل شورای سلامت و تهیه برنامه های آموزشی مرتبط با این حوزه را ارتقای آگاهی مردم در حوزه سلامت دانست و افزود: آموزش خود مراقبتی از شیوه های مهم زندگی است که نتیجه اجرای آن کاهش هزینه ها در سیستم درمان می باشد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی نیز در این جلسه بر تعامل و همکاری نزدیک میان دانشگاه و صدا و سیما تاکید کرد و یادآور شد: با تشکیل شورای سیاست گذاری سلامت، تهیه برنامه ها هدف دار می شود.

حمید قربانی جم ضمن تقدیر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس استان جهت همکاری در برگزاری بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان های صدا و سیما در بجنورد، کسب لوح افتخار مستند سفیر سلامت از خراسان شمالی را افتخاری برای استان در سطح کشور عنوان کرد.

وی ادامه داد: صدا و سیما با اشتیاق مایل به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، دعوت از پزشکان با تایید دانشگاه و تهیه برنامه های مرتبط با سلامت در حوزه صدا و حوزه سیما به صورت روزانه و هفتگی است.

برپایه این گزارش پس از بیان نقطه نظرات و پیشنهادات معاونان هر دو سازمان، مقرر شد با تعیین نمایندگانی طی یک هفته آینده، شورای سیاست گذاری سلامت خراسان شمالی فعالیت خود را آغاز کند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.