پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۵۶۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۸۶۳۶ مورد

سه شنبه ٢ مهر ١٣٩٨ ساعت ١٨:١٦ ب.ظ   ( بازدید : 848 نفر )

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه پرورش فرزندان چهار مرحله دارد، گفت: سخت گیری، سهل گیری، بی تفاوتی و رفتار منطقی چهار الگوی متفاوت در فرزند پروری است.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، زهرا یوسف نژاد با اشاره به چهار الگو در زمینه میزان توجه و قانون تربیت فرزند، در مورد روش نخست توضیح داد: سبک نخست مدل سهل‌گیرانه است که در این مورد والدین توجه زیادی به فرزندانشان داشته و قانونی خاص در مراحل تربیت ندارند.

وی ادامه داد: دومین سبک الگوی سخت گیرانه است یعنی والدین نسبت به فرزند خود محبت و توجه دارند اما قوانین تربیتشان بسیار سخت گیرانه است.

یوسف‌نژاد روش سوم را تربیت منطقی عنوان کرد و افزود: در این روش میزان توجه معتدل و قوانین تربیت انعطاف دارد.

این روانشناس روش چهارم در تربیت فرزند را سبک بی تفاوتی خواند و گفت: در روش بی تفاوتی، والدین نه خیلی ابراز محبتی دارند و نه قوانین خاصی برای تربیت.

یوسف نژاد با بیان اینکه در تربیت فرزند باید میزان توجه به اندازه باشد، تصریح کرد: در مواردی لازم است بچه ها ناکامی را تحمل کرده و با تحمل نخریدن اسباب بازی یا وسیله مورد علاقشان صبر را تحمل و تمرین کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته تمرین صبر بستگی به نوع سن کودکان متفاوت بوده و باید دقت کنیم کودک سه ساله معنای صبر را نمی داند اما در سنین هفت سالگی می تواند آن را تمرین کند.

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: برخی از والدین بر اساس کمبودهای خود در سنین رشد توجه بیش از حدی به فرزندان می کنند که این روش غلط است.

یوسف نژاد بر خرید لوازم اسباب بازی کودکان متناسب با سن فرزندان و زمان استفاده از آن تاکید کرد و یادآور شد: امروز خرید تبلت برای فرزندان در سنین بسیار کم رایج شده که باید قوانین استفاده از آن رعایت شود.

وی ادامه داد: والدین بدانند هیچ لوازم اسباب بازی بدون قانون وارد خانه نشود تا گرفتار سوء استفاده و خارج شدن مدیریت کنترل رشد فرزندان شوند.   


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.