پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۸۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۷۶۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۸۲۷۸ مورد

سه شنبه ٩ مهر ١٣٩٨ ساعت ١٤:٢١ ب.ظ   ( بازدید : 515 نفر )

یک کارشناس روان گفت: سالمندان در موارد متعددی دچار اضطراب، افسردگی و یاس شده و ۲۵ درصد از آن ها در سنین سالمندی به علائم روان پزشکی مبتلا می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، سمیرا اصلی اظهار کرد: بیماری‌های مزمن و حاد، از دست دادن شغل، بازنشستگی اجباری، منزلت اجتماعی، مهاجرت و از دست دادن هم سن و سال های خود بر اثر فوت از جمله مشکلات سالمندان است.
وی با بیان اینکه گروه سنی 74 سال سالمند جوانٰ 75 تا 84 سال سالمند پیر و 85 سال به بالا پیرترین سالمندان هستند، ادامه داد: به علت امید به زندگی بالا، احتمال اینکه زنان سالمند عمر طولانی تری نسبت به مردان داشته باشند، بیشتر است.
اصلی ضمن اشاره به بیماری آلزایمر که شایع‌ترین نوع بیماری در سنین پیری است، خاطرنشان کرد: در این بیماری تحلیل رفتن و کاهش تدریجی بافت مغز باعث به وجود آمدن زوال عملکرد و توانایی عقلی می‌شود.
این کارشناس روان به برخی از علائم بیماری آلزایمر اشاره کرد و گفت: این افراد وعده ملاقات را فراموش می کنند، اشیا را گم کرده و داروهای خود را مصرف نمی کنند.
اصلی مشکلات تکلم، ضعیف تر شدن به تدریج حافظه کوتاه مدت و اختلال توانایی انجام فعالیت های حرکتی علی رغم کارکرد حرکتی سالم را از دیگر علائم ابتلا به آلزایمر خواند.
وی اظهار کرد: علائم افسردگی تقریبا در ۱۵ درصد افراد سالمند جامعه و آسایشگاه های سالمندان وجود دارد که سن به تنهایی عامل خطرساز برای پیدایش افسردگی سالمندان است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.