پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۶۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۴۴۹ مورد

دوشنبه ١٥ مهر ١٣٩٨ ساعت ١٢:٤٤ ب.ظ   ( بازدید : 565 نفر )

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ایجاد سلامت پایدار از طریق فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری ها با استفاده از ظرفیت سپاه، نتایج ارزنده ای در بر دارد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر سید احمد هاشمی در هفتمین گردهمایی دو سالانه مدیران بهداشت رده‌های سپاه (دوره شهید قدوسی) اظهار کرد: سپاه در این استان از طریق بسیج جامعه پزشکی و درمانگاه جوادالائمه(ع) منشاء خدمات درمانی فراوانی برای مردم بوده است.

وی با بیان اینکه اتفاق خوب چند سال اخیر در این استان همزمان با اجرای طرح تحول سلامت، تجهیز بیمارستان جراحی محدود جوادالائمه(ع) بود، ادامه داد: برنامه های جهادی بسیج جامعه پزشکی نیز خدمات فراوانی را در مناطق دور دست به مردم محروم ارائه کرد تا سطح سلامت بالاتر برود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: یکی از اتفاقات خوب در چهار ماهه گذشته، حرکت برنامه های جهادی جامعه بسیج پزشکی به سمت برنامه های سلامت محور و بهداشتی بوده است.

دکتر هاشمی با تاکید بر پیشبرد برنامه ها به سمت حوزه بهداشت و اجرای سیاست های بهداشتی، خاطرنشان کرد: گاهی کاروان درمان متشکل از چند پزشک به منطقه ای اعزام شده و خدمات درمانی ارائه می دهد اما زمانی این خدمات اثربخش است که مردم آموزش ببینند و خدمات و آثار آنها تداوم داشته و برای مردم سلامت ایجاد کند.

وی با بیان اینکه برای نمونه در حوزه دندانپزشکی اتفاقات بسیار خوبی افتاد، اضافه کرد: در راز و جرگلان طرح دهان عاری از پوسیدگی دندان در پایه هفتم دانش آموزان اجرا شد.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: این طرح باعث شده امروز در شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان صد در صد دانش آموزان تا پایه هفتم دندان پوسیده و خراب نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات پایدار در آینده هزینه درمانی خانواده ها را به حداقل می رساند، در این راستا خواستار تعامل بین بخشی و استفاده از پتانسیل سپاه جوادالائمه و دانشگاه علوم پزشکی شد.

این مسئول اعلام کرد: آماده ایم با همکاری سپاه در سایر شهرستان های خراسان شمالی نیز طرح دهان عاری از دندان پوسیدگی را برای کودکان تا پایه هفتم دبستان اجرا کنیم.

دکتر هاشمی با اشاره به شیوع بیماری های واگیر و غیر واگیر در جامعه، به آموزش مردم برای به حداقل رساندن تحمیل هزینه های درمان به خانواده ها و سیستم درمان اشاره کرد .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در زمینه بیماری‌های غیر واگیر شایع‌ترین بیماری فشار و قند خون است که می توانیم با آموزش های لازم به مردم از طریق خود مراقبتی عوارض ناشی از دیابت و فشار خون را کمتر کنیم.

بر پایه این گزارش در این گردهمایی دکتر محمدرضا صفدری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی، در زمینه پیشگیری از آسیب های اسکلتی مباحث آموزشی را مطرح کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.