پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٢٧ مهر ١٣٩٨ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۳۲۹۳۱۵ مورد

سه شنبه ١٦ مهر ١٣٩٨ ساعت ١٢:١٤ ب.ظ   ( بازدید : 14 نفر )

کارشناس کودک مرکز بهداشت بجنورد گفت: متاسفانه برخی از خانواده‌ها به دلیل عدم آگاهی برای کاهش و تسکین درد کودکان، به آن ها تریاک یا شربت متادون می خورانند که این عمل خطر مرگ را در پی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، زیبا محمدی یکی از مهم‌ترین حوادث را مسمومیت‌های ناشی از تریاک و شربت متادون عنوان کرد و گفت: خوردن حتی یک قاشق شربت یا تعداد خیلی کمی قرص متادون در کودکان باعث مرگ می شود.

وی اظهار کرد: در قبال حفظ سلامت فرزندانمان مسئول هستیم و این وظیفه بر عهده آحاد جامعه است که نسبت به پیشگیری از آسیب های کودکان حساس باشند.

وی با اشاره به اینکه آسیب های کودکان باید از اولویت های اساسی سلامت همگانی باشد، خاطرنشان کرد: والدین، معلمان و مربیان مهدکودک و پرستاران کودک در خانه باید با دقت در جزئیات مانع آسیب های کودکان شوند و در پیشگیری از حوادث نقش فعالی داشته باشند.

این کارشناس کودک مرکز بهداشت بجنورد برخی از حوادثی که کودکان را تهدید می کند، شامل حوادث ترافیکی، خفگی ، غرق شدگی ، سوختگی، سقوط و مسمومیت با دارو یا مواد مخدر عنوان کرد.

محمدی تصریح کرد: وقوع حوادث در کودکان با حواس پرتی ها و نظارت ناکافی بزرگ ترها  ارتباط مستقیم دارد.

وی یکی از مهم ترین حوادث را مسمومیت های ناشی از تریاک و شربت متادون عنوان کرد و گفت: خوردن حتی یک قاشق شربت یا تعداد خیلی کمی قرص متادون در کودکان باعث مرگ می شود.

وی افزود: برخی از والدین برای درمان سرفه، تب و یا اسهال از تریاک یا ترکیبات آن ها یا دود آن استفاده می کنند که کار بسیار خطرناکی است و به هیچ عنوان این امر توصیه نمی شود زیرا باعث قطع تنفسی کودک شده و نرسیدن اکسیژن به مغز کودک باعث مرگش می شود .

محمدی اظهار کرد: همچنین گاهی داروهای ترک اعتیاد در شیشه داروی استامینوفون و یا شربت سرفه نگهداری می شود و اطرافیان اشتباها در مواقع بیماری کودک به جای دارو به کودک می دهند.

این کارشناس کودک مرکز بهداشت بجنورد با بیان اینکه گاهی داروی ترک اعتیاد در شیشه نوشابه نگهداری می شود و کودک اشتباهی به جای نوشابه آن را مصرف می کند، توصیه کرد: خانواده در صورت مشاهده مسمومیت کودکان با مواد مخدر یا داروهای مسکن مخدر، از خوابیدن وی جلوگیری کرده و در کمترین زمان کودک را به بیمارستان منتقل کنند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.