پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۴۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۷۳۴ مورد

سه شنبه ١٦ مهر ١٣٩٨ ساعت ١٢:٣٢ ب.ظ   ( بازدید : 419 نفر )

سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان امام علی(ع) گفت: حدود ۸۵ درصد از مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی به دلیل سکته‌های قلبی و مغزی است.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، مرضیه ساعدی اظهار کرد: بیماری‌های قلبی عروقی (CVD)  سالیانه جان ۱۷.۹ میلیون نفر را در سراسر جهان می‌گیرد.

وی ادامه داد: از عوامل ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) که ۳۱ درصد از کل مرگ و میرهای جهان را سالیانه بر عهده داشته و در ابتدا به صورت سکته‌های قلبی و مغزی پدیدار می‌شود، استعمال دخانیات، رژیم غذایی ناسالم، عدم تحرک جسمی و مصرف الکل است.

وی با بیان اینکه این مشکلات نیز به نوبه خود به صورت افزایش فشار خون، افزایش قند خون و اضافه وزن و چاقی نمود پیدا می کند، خاطرنشان کرد: این علائم سلامت قلب را در معرض خطر قرار می‌دهند.

ساعدی افزایش فشار خون، کلسترول و گلوکز، سیگار کشیدن، نوشیدن بیش از حد الکل، مصرف ناکافی میوه و سبزیجات و بی تحرکی و چاقی را از عوامل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: طبخ غذای سالم و پرهیز از استعمال از سیگار و تمام محصولات دخانی در سلامت قلب بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی قلب با عنوان «قهرمان قلب خود باشیم» انتخاب شده است، گفت: به این ترتیب همه افراد از اقشار مختلف می‌توانند با عمل به قول‌های ساده‌ با عنوان «یک قول ساده برای قلب من، قلب تو، همه قلب‌های ما ذکر شده» زندگی طولانی‌تر و بهتر و قلبی سالم‌تر داشته باشند.

سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان امام علی(ع) طبخ و خوردن غذاهای سالم‌تر، ورزش بیشتر، ترک دخانیات و حمایت از سیاست‌هایی که سلامت قلب را ارتقا می‌دهد را از دیگر علل سلامت قلب و پیشگیری از سکته های قلبی ذکر کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.