پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۵۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۱۲۶۱ مورد

شنبه ٢٠ مهر ١٣٩٨ ساعت ١٥:٦ ب.ظ   ( بازدید : 307 نفر )

گزارش عملکرد 6 ماهه واحد سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، مدیرگروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج گفت: شرکت در نشست تخصصی خانواده و ازدواج با قضات دادگستری در شیروان، برگزاری کارگاه آموزشی ازدواج پایدار با حضور اساتید کشوری از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در سالن غدیر شیروان و برگزاری کلاس های آموزشی ازدواج پایدار در جوانان در مراکز خدمات جامع سلامت از برنامه های اجرایی بوده است.

دکتر مریم پورآدینه اضافه کرد: چاب بنر و توزیع بسته های آموزشی (شامل سی دی،کتابچه آموزشی ازدواج سالم در جوانان )، مکاتبه با تمامی شهرستان ها در خصوص بزرگداشت هفته ازدواج و برگزاری کلاس آموزشی جهت نوعروسان کمیته امداد با موضوع ازدواج سالم و پایدار از برنامه های هفته ازدواج بوده است.

وی همکاری مرکز بهداشت بجنورد با شهرداری درخصوص اجرای همایش ازدواج سالم و اهدای جوایز در محل بش قارداش، برگزاری جلسه آموزشی با عنوان " ازدواج سالم" با محوریت مهارت های همسرگزینی و ازدواج پایدار و توزیع کتاب ها و بروشورهای آموزشی در "مرکز خدمات جامع سلامت روستایی بیدک" را از دیگر برنامه های معاونت بهداشتی دانست.

دکتر پورآدینه برگزاری جلسه ای با عنوان مهارت های همسرگزینی و ازدواج پایدار در سالن اجتماعات مرکز بهداشت بجنورد جهت گروه هدف دختران مجرد (بانوان شاغل در مرکز بهداشت و دخترانشان) و  برگزاری همایش" ازدواج سالم " جهت تمامی بهورزان و سایر کارکنان مرکز بهداشت  بجنورد و جمعی از داوطلبان جمعیت هلال احمر  بجنورد را از برنامه های اجرا شده در هفته ازدواج ذکر کرد.

وی با اشاره به گزارش برگزاری برنامه های هفته جوان نیز گفت: تشکیل غرفه مراقبت جوانان در نمایشگاه هفته سلامت و انجام مراقبت های غربالگری مداوم توسط پزشک و مراقب سلامت ، توزیع ویتامین D3 و مشاوره تغذیه در دانشگاه های بجنورد و آزاد اسلامی بجنورد، برگزاری کارگاه آموزشی "راهکارهای زندگی شادمانه و معنا درمانی" جهت دانشجویان پیراپزشکی و بهداشت دانشکده بهداشت و انجام مراقبت های غربالگری دانشجویان توسط مراقب سلامت را از دیگر برنامه های مربوط به حوزه جوانان دانست.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه انجام مشاوره سلامت باروری و پیشگیری از ناباروری جهت دانشجویان دختر توسط پزشک و کارشناس مامایی، برگزاری مراسم پیاده روی و کوهپیمایی در پارک دو برار بجنورد، کنترل فشار خون و قند خون جوانان توسط کارشناس بیماری ها حوزه علمیه برادران و برگزاری کارگاه پیشگیری از بیماری های غیر واگیر توسط پزشک دانشگاه فنی حرفه ای بجنورد را از دیگر برنامه های اجرایی در 6 ماهه نخست سال 98 دانست.

دکتر پورآدینه گفت: در این مدت کارگاه پیشگیری از مرگ و میر جوانان در سوانح و حوادث رانندگی در مرکز بهداشت استان برگزار شد.

وی انجام معاینات پزشکی و غربالگری دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی در شهریورماه و اجرای معاینات دانش آموزان بدو ورود به دبستان با همکاری آموزش و پرورش استثنایی را از دیگر برنامه های اجرا شده ذکر کرد.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.