پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۴۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۰۳۷ مورد

دوشنبه ٢٢ مهر ١٣٩٨ ساعت ١٠:٧ ق.ظ   ( بازدید : 628 نفر )

پنجمین جلسه گروه کاری سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با حضور سرپرست دانشگاه، مدیران کل، اعضای اصلی دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در تالار شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این جلسه به اهمیت ارتقای سلامت جامعه و رفع مشکلات مردم در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما بر اساس سند جامع سلامت که جزو اولویت هاست، حرکت می کنیم و بررسی اولویت های حوزه سلامت در دستگاه های اجرایی از مهم ترین اهداف این جلسه به شمار می رود.
دکتر سید احمد هاشمی افزود: با همکاری دستگاه های اجرایی و پیگیری های انجام شده سعی می کنیم معضلات سلامت جامعه را کاهش دهیم و به حداقل برسانیم. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و رییس گروه کاری سلامت و امنیت غذایی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: تسهیل گری در اجرایی شدن مصوبات گروه کاری سلامت و امنیت غذایی با هماهنگی استانداری جزو یکی از مصوبات این جلسه به شمار می رود.
محمد نقی آریان افزود: مصوبات پس از تصمیم گیری در جلسات گروه کاری، به منظور سرعت قابلیت انجام به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود.
وی تصریح کرد: به دستور استاندار برای تسهیل گری و تسریع در امور اجرایی استان از امروز تمام مصوبات گروه کاری که به شکل قانونی و کارشناسی شده در جلسات مربوطه به تصویب اعضا می رسد و بار مالی و ملی برای پیگیری ندارد، نیاز به ارجاع به شورای برنامه ریزی استان نداشته و قابل اجرا خواهد بود.
وی ادامه داد: گزارش ها و روند پیشرفت کار در کارگروه مربوطه و شورای برنامه ریزی استان اعلام خواهد شد.
مسئول دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان به مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش عملکرد بیماران خاص استان، مقرر شد آمار بیمارانی که نیاز به حمایت مالی دارند، به استانداری و به منظور ارائه راهکارهای مناسب به کارگروه اصلی سلامت و امنیت غذایی استان اعلام شود.
مهندس محمود بهنیا از اجرای اطلاع رسانی در خصوص دفاتر خدمات سلامت در حوزه معاونت بهداشتی خبر داد و افزود: اطلاع رسانی در این زمینه انجام و مقرر شد، طی ۶ ماه آینده اداره کل صنعت،معدن و تجارت و اتاق اصناف نسبت به اجرایی شدن آن اقدام کنند.
وی تأکید کرد: هماهنگی دستگاه های اجرایی به ویژه میراث فرهنگی و گردشگری به منظور اجرایی شدن نمایشگاه ها در خصوص مواد غذایی با معاونت بهداشتی ضروری است .
وی با اشاره به ممنوعیت عرضه شیر فله و بدون شناسنامه تصریح کرد: در خصوص شیر فله مقرر شد، فقط شیر فله شناسنامه دار و بسته بندی شده عرضه و توزیع شود و تمامی دستگاه های اجرایی باید در این زمینه پیگیری و همکاری لازم را داشته باشند.


منبع : 1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.