پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۲۶۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۱۲۱۶ مورد

سه شنبه ٢٣ مهر ١٣٩٨ ساعت ٢:١١ ق.ظ   ( بازدید : 804 نفر )

نشست خبری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی غذا و هفته سلامت غذایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،« رفتار ما آینده را می سازد رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی »، را به عنوان شعار امسال سازمان بهداشت در روز جهانی غذا اعلام کرد و گفت: همکاری و همراهی اصحاب رسانه در پیگیری پراکندگی در قانون گذاری بحث غذا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 
دکتر علی یوسفی با بیان این که در حال حاضر وضعیت خوبی در صنعت غذا وجود ندارد، عنوان کرد : ما در معاونت غذا و دارو ۵ تا ۶ هدف داریم که مبتنی بر اصول قوانین اصلی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مبحث غذا و سلامت است.
وی به اهمیت اصلاح الگوی تغذیه ای برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه اشاره و تصریح کرد: ۹۰ درصد موادغذایی که در دنیا استفاده می شود، در گردونه موادغذایی صنعتی است.
 وی با بیان این که تا سال ۱۴۰۴ باید امنیت غذایی برای همه آحاد جامعه ایجاد شود، اظهار داشت: در حال حاضر سلامت شیر و نان در اولویت کمیته سلامت و امنیت غذایی استان قرار دارد .
وی از ارتقای نظارت ها خبر داد و تأکید کرد: ما باید مردم را آگاه کنیم تا به طور جدی از خرید شیر بدون شناسنامه خودداری کنند. 
وی با اشاره به تصویب ساماندهی مراکز جمع آوری شیرفله در استان، خاطرنشان کرد: برخی از مراکز مجوزهای مورد نیاز را دریافت کردند که ما آن ها را تقویت و بر استفاده شیر شناسنامه دار تأکید خواهیم کرد.
دکتر یوسفی با بیان این تنها ۲۵ درصد مسایل مرتبط با سلامت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است و مابقی برعهده دیگر دستگاه هاست ، اظهار داشت: تعدادی از اولویت های غذا به معاونت غذا و دارو و بقیه به دیگر ارگان ها مرتبط است.
 وی خطاب به اصحاب رسانه تأکید کرد: شما باید برای ارتقای کیفیت و کمیت صنعت غذا مساعدت لازم را داشته باشید تا با همکاری هم بتوانیم گام مؤثرتری برای سلامت استان برداریم.
مدیر غذا دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه با بیان این که نظارت بر واحدهای تولیدی جزو وظایف ما به شمار می رود، گفت: در حال حاضر ۵۳ کارخانه فعال تولید موادغذایی، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی ، سیلوی ذخیره گندم و سردخانه موادغذایی در خراسان شمالی وجود دارد که با ظرفیت کم مشغول به کار هستند و نظارت آن ها برعهده ما است.
دکتر حسن براتی زاده به وجود ۷۳ کارگاه فعال در استان اشاره و تصریح کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ کارگاه غیر فعال و ۲۰۰ مرکز آرایشی بهداشتی سطح عرضه در استان نیز وجود دارد که تحت نظارت ما هستند.

 


منبع : 1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.