پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۲۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۹۷۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۲۵۷۱۵ مورد

چهارشنبه ٢٤ مهر ١٣٩٨ ساعت ١٠:١٨ ق.ظ   ( بازدید : 415 نفر )

۱۵ تن و ۸۶۱ کیلوگرم مواد غذایی، آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی مکشوفه غیرمجاز، قاچاق  و تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال طی ۶ ماه نخست سال جاری معدوم شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد، گفت: در این مدت ۳۴۲ بازرسی و نظارت انجام شد که ۱۷۹ مورد آن در سطح عرضه بوده و ۲۱ مورد با توجه به تخلفات انجام شده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
دکتر حسن براتی زاده با بیان این که در این مدت ۴ پروانه واحد تولیدی باطل شد، افزود: هدف ما جمع آوری و برخورد نیست، بلکه افزایش آگاهی و ارتقای سلامت جامعه است.
وی از پایش محصولات تراریخته، باغی و زراعی خبر داد و گفت: علاوه بر این پایش غنی سازی آرد و باقیمانده سموم نیترات و نیتریت و ... در محصولات غذایی نیز انجام می شود.
وی توضیح داد: در حال حاضر دغدغه ما در جامعه کمبود ویتامین دی است که متأسفانه بیشتر اقشار جامعه درگیر آن هستند و ما غنی سازی این ویتامین را از شیر آغاز کردیم.
وی با بیان این که در گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان پی گیری های خوب و مؤثری انجام شده است، اظهار داشت: کیفیت گندم نیز یکی دیگر از دغدغه های ما است که در واقع دستگاه متولی خرید آن اداره غله بوده و ما نظارت های مربوطه را انجام می دهیم. 
وی به اهمیت ایمنی و امنیت غذایی از مزرعه تا منزل اشاره و خاطرنشان کرد: بهترین نان، نان سنگک است که ارزش تغذیه ای بالایی دارد و در رفع بیماری های عصبی، پوستی و یبوست تأثیر زیادی دارد و ما در صدد ساماندهی آن هستیم و خوشبختانه زمینه آن فراهم شده است.
دکتر براتی زاده با بیان این که ۳ محصول کلزا، سویا و ذرت وارداتی است، گفت: طبق دستور سازمان، محصول همه واحدهای تولیدی که از این دانه ها روغن گیری می کنند، باید مورد آزمایش قرار گیرد.


منبع : 1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.