پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ١١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۵۹۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۳۴۹۱۱ مورد

چهارشنبه ١٥ آبان ١٣٩٨ ساعت ١١:٣٤ ق.ظ   ( بازدید : 564 نفر )

عصر امروز دکتر حسینعلی شهریاری پس دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور پس از ورود به بجنورد و استقبال دکتر سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مسئولان، به دیدار حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی رفت.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد در این دیدار ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع)، با قدردانی از فعالیت خیرین سلامت در تمام نقاط کشور، اظهار کرد: خیر بودن باید به یک گفتمان در جامعه تبدیل شود تا جاودانه بماند.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مشارکت مردم در زمینه های مختلف را نهادینه کرد، ادامه داد: فرهنگ خدمات رسانی و کمک بعد از انقلاب به خوبی رشد یافته است.
وی با بیان اینکه کمک خیرین در دین مبین اسلام به عنوان رمز بندگی انسان شناخته می شود، خاطرنشان کرد: قرآن کریم در این زمینه سه مولفه سعی، سرعت و سبقت را مطرح کرده است.
امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه بخش سلامت ویژه است و اسلام در زمینه سلامت جسم و روح این دو را به راکب و مرکب تشبیه کرده است، افزود: روح انسان راکب و جسم مرکب است، بنابراین برای تعالی باید حافظ خوبی برای هر دو مورد باشیم.
حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: عقل سالم در بدن سالم است، پس ما مسلمانان باید به دو مولفه سلامت روح و جسم توجه ویژه ای داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به خیرین حوزه سلامت گفت: کار خوب و اعمال صالحتان هر چند جزئی، به‌عنوان صندوق ارزش معنویتتان در پیشگاه خداوند متعال محفوظ بوده و این موهبتی الهی است.
حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه انجام کار خیر توفیق می خواهد، بسیاری از افراد پول دارند اما توفیق ندارند، تصریح کرد: امروز خیر بودن باید از گفتار مقطعی به یک گفتمان ماندگار تبدیل شود.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور نیز در این دیدار بر استفاده از ظرفیت تریبون های نماز جمعه و ائمه جماعات در خصوص ترویج کار خیر تاکید کرد و گفت: کار خیر و اقدام به ساخت و ساز بناهای خیریه با کاربری بهداشت و درمان در کشورمان سابقه طولانی مدتی دارد.
دکتر حسینعلی شهریاری با اشاره به اینکه در زمان وزارت دکتر هاشمی بیش از سه هزار پروژه خیرین سلامت در سطح کشور افتتاح شد، افزود: با همت خیرین در بسیاری از نقاط دور دست و محروم کشورمان نیازهای بهداشتی و درمانی تا حدودی مرتفع شد.
وی اضافه کرد: بنا به فرموده مراجع عظام تقلید بهترین کار خیر فعالیت در حوزه سلامت است که تقاضای مجمع همکاری و ترویج این فرهنگ توسط ائمه جمعه و جماعات است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکردی، گفت: در طول فعالیت مجمع در این استان 70 قطعه زمین از خیرین، شوراهای شهر و شهرداری ها جذب شده است.
مهندس علیرضا صفاری اضافه کرد: بالغ بر 158 هزار و 158 مترمربع زمین با کاربری درمانی برای دانشگاه علوم پزشکی استان جذب شد.
وی ادامه داد: تا کنون 28 پروژه شامل مراکز جامع سلامت شهری و روستایی احداث شده است.
وی گفت: هشت پروژه بهداشتی و درمانی نیز در حواشی شهر بجنورد در دست تکمیل و یا آماده بهره برداری است.
به گفته صفاری به همت مجمع خیرین سلامت خراسان شمالی بالغ بر 500 میلیون ریال در هزینه اجاره ساختمان، صرفه جویی شده است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.