پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۲۹۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۴۰۳۵ مورد

زبان مشترک مسئولان در نخستین مجمع خیرین سلامت؛

خیرین سلامت منادیان سلامت و روح سخاوت جامعه هستند
جمعه ١٧ آبان ١٣٩٨ ساعت ١٢:٢٥ ب.ظ   ( بازدید : 692 نفر )

مسئولان ملی و استانی در نخستین مجمع خیرین سلامت استان خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد به اتفاق نظر، از خیرین به عنوان منادیان سلامت و روح سخاوت در جامعه یاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه کارهای خیر خیرین باغیات صالحات برای دنیای دیگر است، اظهار کرد: عامل به نتیجه رسیدن زحمات خیرین انسجام مسئولان است که در خراسان شمالی به خوبی این وحدت و هماهنگی مشاهده می شود.
دکتر حسینعلی شهریاری با بیان اینکه بیشتر خیرین تمایل دارند در شهر و استان خود سرمایه گذاری کنند، گفت: مجمع خیرین خود منابع مالی برای سرمایه گذاری ندارد و رسالت آن هدایت و راهنمایی خیرین است. 
وی افزود: به دنبال تشویق خیرین هستیم که اگر در استان خود ضرورتی ندارند، سرمایه گذاری ها را در مناطق دیگر کشور انجام دهند.
وی در بخشی از سخنان خود نیز بر هماهنگی خیرین با دانشگاه های علوم پزشکی جهت پرهیز از موازی کاری تاکید کرد.


مجمع خیرین سلامت، یک مکتب انسان ساز
استاندار خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: خیر با نگاه بلند خود یک مکتب انسان ساز است که دغدغه هم نوع خود را دارد.
دکتر محمدعلی شجاعی با بیان اینکه خیر فردی است که خداوند به او لطف داشته که با روح بلند و وسعت نظر از بخشي از درامد و دارايي خود صرف نظر مي كند، افزود: مجمع خیرین به عنوان واسطه میان خیر و دانشگاه علوم پزشکی، قدم های بزرگی را بر می دارد.
وی ادامه داد: در کشورمان مبالغ زیادی در حوزه بهداشت و سلامت از سوی خیرین هزینه شده است که جای قدردانی دارد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: انتظار می رود با توجه به مدیریت و تدبیر این انجمن کشوری، کمک های خیرین به گونه ای هدایت شود که کمک ها به سمت استان های محروم نیز هدایت شود.


جاودانگی نام انسان در گروی احسان و کمک به هم نوع است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز گفت: همیشه حسرت جاودانه زیستن در انسان وجود دارد که به فرموده قرآن کریم آنچه پیش شماست موقت و آنچه پیش خداست، ماندگار است.
حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه پول، موقعیت، شغل و غیره فانی و لباس فنا بر دنیا پوشانده شده است، ادامه داد: ماندگاری در دنیا مفهومی ندارد اما می توان کاری کرد که یاد و خاطرمان با اعمال نیک جاودانه شود.
وی با اشاره به اینکه انسان هرچه به حساب خداوند واریز می کند ماندگار است و هرآنچه پیش خودش است از بین می رود، افزود: چرا شهدا باقی می مانند چون جان خود را به خداوند هدیه داده اند.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه کسی که خدایی شود جاوید است و از بین نمی رود، تصریح کرد: خیر یعنی کسی که مال و ثروت رفتنی را ماندگار کرده و به آن به بقا می دهد.
حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: خیرین گشاده دست و اهل سخاوت هستند.

وجود خیرین مغتنم است 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در نخستین همایش تجلیل از خیرین این استان گفت: خیرات، وقف و هبه از دیرباز با زندگی انسان ها عجین بوده است که در کشورمان فرهنگ مذهبی قوی در این حوزه داریم.
دکتر سید احمد هاشمی با اشاره به اینکه ساخت بسیاری از مراکز جامع سلامت با مشارکت خیرین رقم خورده است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در راستای وظایفی که دارد یکسری خدمات و مراکز را می سازد، اما همیشه در این بخش کمبود منابع نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: با توجه به این کمبود منابع دانشگاه، وجود خیرین برای اجرای سیاست های سلامت مغتنم است. 
دکتر هاشمی اضافه کرد: فضایی توسط خیرین در سطح جامعه به ویژه نقاط محروم آماده شده که مایه دلگرمی تیم بهداشت و درمان است.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد خدمات و کمک های خیرین در بخش بهداشتی بوده است افزود: وقتی در حوزه بهداشت سرمایه گذاری می کنیم، در واقع در حال صرفه جویی در بخش درمان هستیم. 

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان شمالی در این همایش با بیان اینکه یکی از رویکردهای مجمع برای جذب خیرین نصب تابلو به نام خیر است، اضافه کرد: خراسان شمالی شاید به عنوان یک استان کم برخوردار شناخته شود، اما بزرگواری و همت مردم آن بسیار بالا است.
مهندس علیرضا صفاری با بیان اینکه تا کنون 28 پروژه توسط این مجمع تحویل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شده است، ادامه داد: دو پروژه از جمله مرکز اورژانس بش قارداش با حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی به زودی تحویل می شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه مردم به مجمع خیرین، صیانت از منابع خیرین بوده که با تحقق این مهم امروز ده ها پروژه در دست اجرا و یا آماده و یا تحویل شده است.
عضو مجمع خیرین سلامت خراسان شمالی نیز گفت: در 40 سال گذشته شاهد تحولات فزاینده ای در جامعه پزشکی بوده ایم که با نگاه خوب مردم سرعت بیشتری گرفته است. 
دکتر محمدحسین انصاری مود اضافه کرد: معنویت نقش اساسی در حفظ سلامت انسان ها بازی می کند و باعث شده بگوییم گرچه وزارت بهداشت و درمان متولی سلامت است اما 25 درصد آن به این نهاد و 75 درصد به سایر ارگان ها و نگاه ویژه مردم باز می گردد.
وی با بیان اینکه گستردگی واژه سلامت نشان می دهد نگاه ها در این بخش باید فراگیر باشد، تصریح کرد: افزایش رقم امید به زندگی در آقایان به 75 سال، از دستاوردهای پس از انقلاب در حوزه بهداشت و درمانی است.
وی حضور مردم به عنوان متولیان سلامت را یک شاخص ارزیابی کرد و افزود: مجمع خیرین کانونی است که مجموعه خدمات را همسو و بر حسب نیازهای جامعه احصاء می کند که ارزش کار آن را نشان می دهد.
دکتر انصاری مود تصریح کرد: فعالیت مجمع خیرین در حوز سلامت نیز در همین راستا است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.