پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۱۱۶ مورد

چهارشنبه ٢٢ آبان ١٣٩٨ ساعت ٩:٣٨ ق.ظ   ( بازدید : 579 نفر )

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص)، با بیان اینکه گرامیداشت اعیاد عامل ایجاد نشاط و روحیه بخش است، گفت: تربیت جوانان با روحیه و پرنشاط پاسخ مثبت به نیاز آینده جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر سید احمد هاشمی در جشن وحدت که به همت معاونت فرهنگی و کانون مهدویت دانشگاه علوم پزشکی در تالار دکتر شادلو بیمارستان امام حسن(ع) برگزار شد، نبی مکرم اسلام(ص) را پیامبر رحمت و اسوه حسنه برای جوانان توصیف کرد.
وی با بیان اینکه برای آینده نیاز به جوانان با نشاط داریم، ادامه داد: امید است با برگزاری و گرامیداشت این اعیاد آنگونه که شایسته است، نشاط لازم را فراهم آوریم.
این مسئول برگزاری مراسم و گرامیداشت آئین های مختلف را فرصتی دانست تا در کنار جو سنگین تحصیل علم در دانشگاه فرصتی برای تقویت روحیه و ایجاد نشاط در دانشجویان فراهم شود.
مسئول مرکز تخصصی مهدویت بجنورد نیز در این جشن گفت: یکی از محورهای وحدت در دین اسلام بحث مهدویت است.
حجت الاسلام موسی دانش طلب افزود: در اسناد مختلف اهل سنت نسبت به حضور امام عصر تاکید شده و میان اهل سنت و شیعیان، بسیاری مشترکات از جمله نام حضرت، نسب و پدر ایشان و ... وجود دارد. 
وی با اشاره به آیه پنجم سوره قصص، اضافه کرد: بنا بر این آیه مستضعفان یعنی آن کسانی که مورد ضعف و ظلم مستکبران قرار گرفتند، وارثان خداوند متعال در زمین خواهند بود.
امام جمعه اهل تسنن یکه صعود نیز در جشن وحدت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن تبریک فرا رسیدن پیامبر مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع) به مسلمانان، گفت: توجه دانشگاه علوم پزشکی به اهالی مرز نشین یکه صعود و جرگلان و دعوت در میان دانشجویان و علم آموزان، فرصتی مغتنم و قابل تقدیر است. 
آخوند صمدی با تاکید بر حفظ وحدت شیعه و سنی در کشور اسلامی زیر پرچم انقلاب، افزود: بنا به فرموده امام خمینی(ره) رمز پیشرفت امت اسلام حفظ وحدت کلمه است.
وی ادامه داد: در کشوری زندگی می کنیم که قانون اسلامی بر آن حاکم و قومیت های مختلف برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می کنند و هر یک با آئین و مذهب خود خداوند متعال را عبادت می کنند.
وی با بیان اینکه امروز اسلام انگلیسی و آمریکایی با حربه های مختلف در منطقه به دنبال جنگ افروزی و تفرقه افکنی برای رسیدن به اهداف پلید خودشان است، اظهار کرد: مسلمانان ایران اسلامی برادرانه و هوشیارانه زیر پرچم ولی امر مسلمین آیت الله خامنه ای(مدظله) زندگی می کنند و این وحدت کلمه رمز حفظ انقلاب اسلامی مان است.
امام جمعه اهل تسنن یکه صعود تصریح کرد: خداوند را باید بابت نور هدایت در دل مومنین، نسپردن رزق و روزی مان به دست دیگران، پوشاندن عیوبمان، رهروی از پیامبر اسلام(ص) و وحدت کلمه در جامعه اسلامی تحت لوای ولی امر مسلمین و رهبری فرزانه سپاسگذار و شاکر باشیم.
بر پایه این گزارش جشن وحدت با حضور حجت الاسلام دکتر مرتضی رستگار مسئول دفتر نهاد رهبری، دکتر امیر امانی معاون فرهنگی، مهندس پیمان فیضی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و سایر مسئولان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همراه با برنامه های مفرح از جمله قرعه کشی، مسابقه و غیره برگزار شد.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.