پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۷۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۶۶۱ مورد

چهارشنبه ٢٢ آبان ١٣٩٨ ساعت ١:١٧ ق.ظ   ( بازدید : 680 نفر )

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این وزارت در حوزه فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی جزو وزارت خانه‌های فعال کشور است، از معاونت فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی خواست تا در اطلاع رسانی برنامه های قرآن و عترت، اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر محمدمهدی بحرالعلوم ظهر امروز با حضور در سالن شهید رجایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در جمع مسئولین و فعالان فرهنگی و قرآنی، اظهار کرد: اطلاع رسانی و تفهیم مفاهیم قرآنی به دانشجویان اهمیت ویژه ای دارد.

وی با تاکید بر تبلیغات سینه به سینه و انگیزه سازی میان دانشجویان، خاطرنشان کرد: کانون قرآن و عترت معاونت فرهنگی، متولی اطلاع رسانی برنامه های قرآنی شود.

بحرالعلوم پس از اطلاع از اجرای برنامه های قرآنی معاونت فرهنگی در بیمارستان های خراسان شمالی، گفت: شیوه اجرایی این طرح به وزارتخانه ارسال شود تا طرح تلاوت قرآن در بیمارستان ها، به عنوان طرح بومی خراسان شمالی، در سراسر بیمارستان های کشور اجرا شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از وزارت خانه‌ها به دلیل کمبود بودجه، برنامه های فرهنگی تعطیل و یا کمرنگ اجرا می شود، اضافه کرد: در این شرایط جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت سال های 96 و 97 به عنوان برترین جشنواره میان دستگاه های اجرایی معرفی شد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ادامه داد: امروز آمار ثبت نام کنندگان و مخاطبان سایت از 17 هزار نفر به 70 هزار نفر افزایش پیدا کرده که این فعالیت ها در حوزه قرآن جای قدردانی دارد.

بحرالعلوم هدف از فعالیت های قرآنی را توجه به قرآن، درک و عمل به دستورات آن ذکر کرد و یادآور شد: همه باید مراقب باشیم که قرآنی زندگی کنیم، فرا رسیدن مناسبت های مختلف مانند ماه رمضان و هفته قرآن و عترت بهانه و یک تلنگر است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این جلسه با بیان اینکه امروز فضای مجازی و هجمه‌های رسانه ای به همه جوانب زندگی وارد شده است، گفت: یکی از حوزه های مهمی که در این فضا نشانه گرفته اند، حوزه قرآن و عترت است.

دکتر امیر امانی با بیان اینکه معاونت فرهنگی دانشگاه به دنبال بررسی و یافتن راه‌هایی است که سواد رسانه ای دانشجویان، مسئولان و مردم را ارتقاء دهد، افزود: از مسئولان وزارت بهداشت تقاضا می شود در این حوزه راهکارهای لازم در زمینه افزایش سواد رسانه را به دانشگاه اعلام کنند.

در ادامه این جلسه حاضران به پرسش و پاسخ و تبادل نظر در حوزه قرآن و عترت پرداختند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.