پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۰۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۸۲۵ مورد

یادداشت//

تجارت کثیف
شنبه ٢٥ آبان ١٣٩٨ ساعت ١:٦ ق.ظ   ( بازدید : 233 نفر )

با رشد شبکه های اجتماعی، بسیاری از افراد و شرکت‌ها با سوءاستفاده از این فضا و همکاری برخی افراد مشهور به فروش محصولاتی اقدام می‌کنند که در بسیاری از موارد استاندارد نیستند و در این میان محصولات پزشکی و دارویی بسیار خطرناک‌ هستند و به بهای سود و تجارت با سلامت مردم بازی می کنند.

«درمان قطعی دیابت با دمنوش»، «درمان قطعی دیابت با قارچ»، «ترمیم زخم دیابت با عسل و نمک»، «عمل قطعی بیماران دیابتی» و غیره؛ چنین تبلیغاتی این روزها فضای مجازی و برخی از عطاری ها را پر کرده است.

کم نیستند افرادی که تحت تاثیر این تبلیغات قرار و به امید درمان تصمیم می‌گیرند استفاده کنند، اگرچه باور دارند این مسیردرست پیگیری درمان نیست. از آن جایی که بیماری دیابت در طولانی مدت ممکن است فرد را خسته کند، تبلیغات گمراه کننده می‌تواند بیمار را گمراه کند.

متاسفانه بسیاری از این تبلیغات مبتلایان به بیماری‌های مزمن و طولانی مدت را نشانه گرفته اند که درمان قطعی شاید نداشته باشند، به زبان ساده تنها سوء استفاده از کمبود اطلاعات و آگاهی افرادی است که برای درمان بیماری خود منتظر یک درمان قطعی و راحت هستند.

هم اکنون شاهد آن هستیم، تبلیغات و اطلاعات نادرست در شبکه های اجتماعی باعث افزایش استرس و مشکلات حادتر برای بیماران شده طوری که صدای پزشکان را نیز درآورده است. چندی پیش یکی از پزشکان متخصص داخلی استان با گلایه از برخی مطالب نادرست در شبکه های اجتماعی می گفت: «برخی بیماران به خصوص افرادی که تازه گرفتار بیماری دیابت شده اند برای شناخت راهکارهای درمانی سراغ شبکه های اجتماعی می روند که متاسفانه برخی افراد، امکان تشخیص درست یا غلط مطالب را ندارند و همین مطالب باعث سردرگمی و استرس بیشتر بیماران شده است».

اگرچه روش های زیادی برای درمان دیابت در حال پیشرفت و تحقیق هستند اما خیلی مهم است که مردم آگاه باشند و حتما پیش از اعتماد به تبلیغات، از پزشک معالج راهنمایی بخواهند.

مجید پورخیاط

دانشجوی دکترای علوم ارتباطات و معاون روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.