پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۱۹۲۰ مورد

یكشنبه ١٠ آذر ١٣٩٨ ساعت ٢:٤٣ ق.ظ   ( بازدید : 150 نفر )

همزمان با روز جهانی نوزاد نارس، مراسمی با حضور رئیس و جمعی از مدیران بیمارستان آموزشی امام خمینی(ره) شهرستان شیروان در بخش مراقبت های ویژه نوزادان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر نفیسه سادات نبوی سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان، در این جشن اظهار کرد: تمام تلاش بر این است که با انجام اقدامات لازم در مراقبت از نوزادان نارس بتوانیم این هدیه های آسمانی را در نهایت سلامتی به خانواده ها تحویل دهیم.

وی ادامه داد: نوزادان نارس به نوزادنی گفته می شود که قبل از هفته 37 بارداری متولد شده و وزن آنها کمتر از 2.5 کیلوگرم است.

وی درخصوص عوارض تولد نوزادان نارس، خاطرنشان کرد: این نوزادان در معرض عوارض زیادی از جمله سندرم زجر تنفسی، بیماری‌های مزمن ریوی، خونریزی داخل بطنی مغزي، عوارض ذهنی و عصبی درازمدت، آنتروکولیت نکروزان (يك بيماري گوارشي) و اختلال تکامل حسی- عصبی قرار دارند.

دکتر نبوی با تاکید بر رعایت نکات لازم پس از ترخیص نوزاد از بیمارستان، گفت : این نوزادان در مقایسه با نوزادان رسیده، تعداد دفعات بیداری بیشتری دارند.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان، با بیان اینکه نوزادان نورس به‌دلیل ضعف جسمانی، نیازمند صبر و حوصله بیشتری برای تغذیه هستند، یادآور شد: ممکن است مادر مجبور شود حتی ساعت‌ها برای تغذیه نوزاد وقت بگذارد، همچنین این نوزادان بسيار ساده‌تر از نوزادان هم سن و سال خود، بيمار مي‌شوند که باید به آن ها توجه ویژه ای شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.