پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ١٣ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۳۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۴۳۰۴۱ مورد

چهارشنبه ١٣ آذر ١٣٩٨ ساعت ١٣:٥ ب.ظ   ( بازدید : 271 نفر )

استفاده و خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی دارای برچسب اصالت کالا از ۱۵ بهمن ماه سال جاری الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، مسئول تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: اجرای طرح الصاق بر چسب اصالت کالا (فاز یک) از سال 97 برای ۵ گروه تجهیزات و ملزومات پزشکی شامل اقلام خانگی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، ارتوپدی و اقلام مربوط به نازایی آغاز شد. 
مهندس حامد بهار لو افزود: در اجرای فاز دوم  از 15 بهمن ماه سال جاری همه تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل باید دارای برچسب اصالت کالا باشند. 
وی ادامه داد: این طرح برای همه تجهیزات و ملزومات پزشکی وارداتی از ابتدای آذر ماه سال جاری اجرا شده است. 
وی جلوگیری از پخش اقلام غیر مجاز و قاچاق را از مزایای این طرح برشمرد و اظهار داشت: علاوه بر آن که با نصب برچسب اصالت کالا کیفیت ملزومات پزشکی توسط مراکز درمانی به راحتی قابل سنجش می باشد، شناسایی تجهیزات و ملزومات پزشکی قاچاق و غیر مجاز توسط عموم جامعه به راحتی امکان پذیر است.
وی  با بیان این که تمامی مراکز درمانی باید نسبت به خرید اقلام دارای برچسب اصالت از شرکت های مجاز تأمین کننده اقدام کنند، تأکید کرد: همه افراد جامعه باید در هنگام خرید به برچسب اصالت کالا توجه کنند.
وی اضافه کرد: اصالت فرآورده های سلامت محور با استفاده از چهار روش قابل استعلام است که بهترین روش آن استفاده از نرم افزار TTAC  تلفن همراه است.


منبع : 1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.