پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۷۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۴۴۴ مورد

دوشنبه ١٨ آذر ١٣٩٨ ساعت ٨:٢٧ ق.ظ   ( بازدید : 396 نفر )

متخصص تغذیه نسبت به کاهش وزن سریع در مدت محدود به دلیل عوارض و عواقب تهدید کننده سلامت هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، عضو هیات علمی و متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پیروی از رژیم غذایی نادرست، بدون آگاهی و مشاوره با متخصصان یا کارشناسان تغذیه به دلیل عوارضی که ایجاد می کند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

دکتر امید توپچیان رژیم های غذایی نادرست را تهدیدکننده سلامت دانست و افزود: رژیم های غذایی نامناسب بدون در نظر گرفتن شرایط فرد، مشکلات عدیده ای ایجاد می کند ، بنابراین بهتر است برای دستیابی به نتایج مطلوب با متخصصان یا کارشناسان تغذیه مشورت کرده و از رژیم غذایی متناسب با شرایط بدنی و وزن خود پیروی کنیم.

وی با بیان این که کاهش وزن زیاد در مدت کم برگشت پذیری به همراه دارد، یادآور شد: کاهش وزن باید به تدریج باشد تا عوارض و برگشت پذیری سریع به همراه نداشته باشد .

وی یبوست را یکی از عوارض رژیم های غذایی نادرست اعلام کرد و اظهار داشت: پرهیز از هر گونه فشار عصبی، مصرف ویتامین های گروه ب و روغن زیتون ، گنجاندن ورزش در برنامه روزانه و مصرف مایعات به ویژه آب به میزان کافی و غذاهای حاوی فیبر فراوان در پیشگیری از یبوست تاثیر به سزایی دارد.

وی مشکلات باروری را نیز یکی دیگر از عواقب استفاده از رژیم های نادرست و غذاهای ناسالم برشمرد و اضافه کرد: ریسک ناباروری در زنانی که محصولات لبنی کم چرب به مقدار زیاد می خورند، 85 درصد بیشتر از زنانی است که محصولات لبنی کم چرب کمتری مصرف می کنند.

وی خاطرنشان کرد: افتادگی شکم، چین و چروک پوست، تضعیف سیستم ایمنی، اختلالات قاعدگی، افت فشارخون، مشکلات در بینایی، بیماری های قلبی و افسردگی از دیگر عوارض رژیم های غذایی ناسالم و نادرست به شمار می رود.

وی تاکید کرد: زنان با مشورت پزشک بهتر است هم زمان با شروع رژیم غذایی از مولتی ویتامین، قرص آهن و آمپول ب کمپلکس همراه با ویتامین ب 12 استفاده کنند.


منبع : ت2-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.