پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۸۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۲۴۶ مورد

نایب رییس کمیسیون بهداشت:

جامعه پزشکی مظلوم واقع شده است
پنج شنبه ٢١ آذر ١٣٩٨ ساعت ١٢:٠ ب.ظ   ( بازدید : 848 نفر )

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه پزشکی مظلوم واقع شده است و مشارکت جدی تر پزشکان در مجلس را می طلبد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر محمد حسین قربانی در نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعضای نظام پزشکی خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد، با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: نشست با اعضای نظام پزشکی همیشه جزو نشست های مفید و موثربوده و خروجی های خوبی دارد.

دکتر قربانی، جامعه پزشکی را جزو متعهدترین اقشار جامعه برشمرد و گفت: کمترین فرار مالیاتی و قانونی مربوط به صنف پزشکی است.

وی عنوان کرد: اهتمام به بخش خصوصی نیز جزو یکی دیگر از مسایل مهمی است که باید به آن پرداخته شود، زیرا این بخش بار سنگینی را از دوش دولت بر می دارد.

قربانی اظهار داشت: بخش عظیمی از پزشکان جامعه را پزشکان عمومی تشکیل می دهند، اما متاسفانه از 30 هزار پزشک عمومی کشور خبری نداریم که در چه حرفه ای مشغول به کار هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان این که همه مطالباتی که از ما خواسته شده، وظیفه سازمان نظام پزشکی است، گفت: بحث مالیات که همه را آزرده و ناراحت کرده است، به دلیل فقدان اطلاعات برخط بین نظام پزشکی و امور مالیاتی کشور است .

دکتر بهروز بنیادی تداخل بخش نامه ها را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: اگر موارد اطلاع رسانی نشود ما در جریان امور قرار نمی گیریم، بنابراین اگر دستورالعملی وجود دارد که در تضاد با قوانین است، به طور حتم در اسرع وقت اطلاع دهید تا پیگیری های لازم انجام شود.

وی یادآور شد: بیشتر وظایف به عهده نظام پزشکی است اما باید تمهیدات لازم فراهم شود .

رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی در این نشست درخواست های سازمان را به اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد و گفت: امنیت شغلی پزشکان، مهاجرت، وضعیت رزیدنت ها و پزشکان عمومی، نبودن لیست صحیح پزشکان عمومی، هدر رفتن منابع، تعطیلی مراکز خصوصی، در معرض خطر بودن اخلاق پزشکی حرفه ای وکاهش کیفیت خدمات از مشکلاتی است که نیاز به پیگیری و بررسی دارد.

دکتر محمدرضا انصاری مود افزود: افزایش هزینه ها و تورم، آگاهی نداشتن مردم از ارزش واقعی خدمات پزشکی، سازمان های بیمه گر، مالیات و تعرفه های پزشکی و ... جزو مواردی است که از اعضای کمیسیون تقاضا داریم برای کاهش مشکلات نسبت به بررسی آن ها اقدام کنند.

دکتر محمدرضا صفدری دادستان نظام پزشکی خراسان شمالی با بیان این که ناامیدی و نارضایتی در بین اقشار جامعه به وفور مشاهده می شود ، گفت: در جامعه پزشکی نیز بی پناهی، سرخوردگی و نارضایتی نگران کننده است که ممکن است بحران ایجاد کرده و نظام را تهدید کند، بنابراین بهتر است برای حل این مسایل و رسیدن به ثبات اقدام شود.


منبع : پ2-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 2 نظر

شنبه ٢٣ آذر ١٣٩٨ ساعت ٢٢:٢٤ ب.ظ

آقای دکتر انصاری خجالت بکشین با این سن و سال دروغ حرف میزنین. دست شما پزشکانی که در نظام پزشکی تشریف دارین و در تمام پرونده ها حق رو ناحق میکنین و پشت همکاراتون رو خالی نمیکنین پیش همه رو شده. امیدوارم روزی یکی از عزیزان خودتون در اثر بی تعهدی همکاراتون جلو چشمتون جون بدن، شاید اون لحظه جون عزیزان مردم هم براتون با اهمیت جلوه کنه

saeedیكشنبه ٢٤ آذر ١٣٩٨ ساعت ٨:٤٤ ق.ظ

خجالت بکشین کم درامد دارن پزشکها؟؟؟کدوم مالیاتی رو میدن ک ملت ندیدن...ملت همشون بیزار شدن از پرداختیهای شما