پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۵۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۱۰۸ مورد

شنبه ٢٣ آذر ١٣٩٨ ساعت ١٤:١٦ ب.ظ   ( بازدید : 274 نفر )

کارگاه آموزشی احیای نوزادان با حضور 18 نفر از کارشناسان و نیروهای محیطی شهرستان ها،  توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، کارشناس مسئول برنامه مادران گروه سلامت، خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: برنامه نوزادان شامل دو بخش در معاونت درمان(شامل مراقبت در بیمارستان ها) و معاونت بهداشتی (مراقبت از نوزادان بعد از ترخیص - خارج از بیمارستان) می شود.

طاهره رام، ادامه داد: هفت نیروی ستادی شبکه بهداشت شهرستان ها و 11 نفر از نیروهای محیطی از مراکز مختلف مانند قلعه جق برای آموزش در کارگاه احیای نوزادان شرکت کردند.

رام با بیان اینکه پس از گذراندن دوره آموزشی، این کارشناسان در شهرستان‌ها نیروهای زیرمجموعه خود را آموزش می دهند، خاطرنشان کرد: این آموزش ها در مواقع بحران برای ماماها به ویژه ماماهایی که در مناطق صعب العبور مستقر هستند، حیاتی است.

کارشناس مسئول برنامه مادران گروه سلامت، خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه، در مورد سر فصل های آموزشی ارائه شده در این کارگاه توضیح داد: تنفس کمکی به نوزاد در چند ثانیه نخست تولد، احیای نوزادان و موضوع تماس پوست با پوست به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

رام با اشاره به اهمیت تماس پوست با پوست مادر و نوزاد پس از تولد، تصریح کرد: نوزاد پس از تولد باید بر روی شکم مادر قرار داده شود که این امر به لحاظ عاطفی، شیر دهی موفق و غیره بسیار مهم و اثرگذار است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.