پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۷۴۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۵۳۵ مورد

یكشنبه ٢٤ آذر ١٣٩٨ ساعت ١٤:٣٨ ب.ظ   ( بازدید : 172 نفر )

کارشناس مسئول گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی، حفظ وزن بدن و اجتناب از مصرف دخانیات، از مهم‌ترین عوامل در پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 است.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر فلورا انفرادی با اشاره به ديابت و اثرات آن بر روي پاها، اظهار کرد: افراد مبتلا به ديابت بيشتر از بقيه افراد در معرض خطر ابتلا به مشكلات پا قرار دارند، زيرا آسيب‌ديدگي‌ رگ‌هاي خوني و اعصاب باعث كاهش توانايي بدن در مبارزه با عفونت‌ها مي‌شود.

وی ادامه داد: مشكلات جريان خون و آسيب‌ديدگي عصب‌ها، مي‌تواند جراحاتي را در پا ايجاد كند كه اگر اين جراحات درمان نشود، حتي مي‌تواند باعث از دست دادن پا شود.

وی اضافه کرد: براي جلوگيري از ايجاد اين جراحات در پا، افراد مبتلا به ديابت هر روز پاهاي خود را معاينه کرده و هرگونه زخم و عفونتي را به پزشك خود اطلاع دهند.

دکتر انفرادی، شستشوی هر روز پا با آب ولرم و صابون ملايم و خشك کردن، چرب کردن پاها با لوسيون و كرم‌هاي مرطوب‌كننده، استفاده از كفش‌هاي نرم و راحت، ورزش براي بهبود جريان خون و پرهیز از سیگار کشیدن را جهت جلوگيري از ايجاد جراحات در پا توصیه کرد.

وی اضافه کرد: مبتلایان به دیابت سيگار نكشند، زيرا در گردش و جريان خون پاها اختلال ايجاد مي‌شود.

کارشناس مسئول گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه، خاطرنشان کرد: روز جهانی دیابت به طور رسمی با قطعنامه 61.225 سازمان ملل متحد در سال 2007 به تصویب رسید تا به صورت پایدار در کانون توجه عمومی قرار گیرد.

دکتر انفرادی یادآور شد: مطالعات نشان داده مداخلات روش زندگی می تواند بروز دیابت را حداقل 11 سال به تاخیر انداخته و یا حتی در 20 درصد موارد، بروز آن را منتفی کند.

وی یادآور شد: مداخلات موثر در روش زندگی شامل کاهش وزن حداقل تا 7 درصد با استفاده از رژیم غذایی سالم (کم چربی و کم کالری) و فعالیت بدنی با شدت متوسط حداقل 150 دقیقه در هفته است.


منبع : ت2 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.