پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ١٣ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۷۰۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۴۷۵۰۶ مورد

چهارشنبه ١١ دی ١٣٩٨ ساعت ١٢:٥٢ ب.ظ   ( بازدید : 249 نفر )

سرپرست شبکه بهداشت شیروان، ضمن تشریح گزارش عملکرد حوزه درمان این شهرستان در 9 ماهه سال جاری، گفت: در این مدت 20 هزار و 764 نفر توسط پزشک عمومی ویزیت شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر علی آرمیده با اشاره به آمار خدمات ارائه شده در پاراکلینیک بیمارستان هاشمی رفسنجانی شیروان گفت: در این مدت مراجعان به واحد های سونوگرافی دو هزار و 904 نفر، پاتولوژی 1065 نفر، کلونوسکوپی 49 نفر، آندوسکوپی 121 نفر و سی تی اسکن سه هزار و  951 نفر می باشند.

دکتر آرمیده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا پایان آذرماه، 147 هزار و 142 آزمایش برای 37 هزار و 114 نفر به ثبت رسیده است.

وی به اقدامات انجام شده در بخش رادیولوژی اشاره کرد و افزود: تعداد مراجعین سرپایی به این بخش دو هزار و 836 نفر و مراجعین بستری 14 هزار و 188 نفر بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت شیروان با بیان اینکه بیماران سرپایی بخش اکوکاردیوگرافی 1405 نفر بوده است، تعداد بستری های این بخش را 1780 نفر ذکر کرد.

دکتر آرمیده گفت: در 9 ماهه امسال 32 هزار و 621 نفر به داروخانه بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی مراجعه کرده اند.

این مسئول افزود: تامین پزشک و استقرار تیم سلامت در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی و مامایی و همچنین اخذ مجوز استقرار خانه بهداشت عشایری در مناطق گلیل و شاه جهان نیز در همین مدت انجام شده است.

دکتر آرمیده اخذ مجوز و تامین اعتبار از محل سفر رییس جمهور جهت ساخت مرکز سلامت روستایی گلیان و مرکز سلامت شهری شماره یک و مرکز سلامت شهری شماره سه، کلنگ زنی ساخت پایگاه های شهری سجاد و جوادالائمه و گلنگ زنی ساخت خانه بهداشت روستایی باداملق را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست.

وی به افتتاح مرکز سلامت شهری روستایی زیارت اشاره کرد و ادامه داد: فعال کردن مراکز لوجلی- ینگی قلعه و مرکز معین در تمامی  ایام تعطیل و ارائه خدمات به مراجعین از دیگر اقدامات 9 ماهه 98 است.

وی با بیان اینکه امسال تبدیل آزمایشگاه روستایی به مراکز نمونه گیری جهت کاهش هزینه و متمرکز نمودن مراکز صورت گرفت، خاطرنشان کرد: متمرکز کردن اطلاعات آزمایشگاه و ایجاد دیتا سنتر مرکزی جهت تسریع در انجام آزمایشات و عقد قرارداد با داروخانه های بخش خصوصی و استقرار داروخانه در برخی از روستاها جهت تامین دارو در شیفت عصر، از اهم اقدامات واحد گسترش و توسعه بوده است.

دکتر آرمیده تامین پانسیون برای پزشکان بدون بیتوته در شهر و مراکز محل خدمت، تامین گاز طبیعی برای تمامی مراکز و خانه‌های بهداشت و تامین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و گاز کشی مراکز سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی را از اقدامات انجام شده از ابتدای سال تا پایان آذرماه عنوان کرد.


منبع : ت2-1334آ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.