پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۰۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۱۹۰ مورد

دوشنبه ١٦ دی ١٣٩٨ ساعت ١٣:٥٩ ب.ظ   ( بازدید : 577 نفر )

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از واکسیناسیون روتین بیش از 9000 کودک و نوزاد این استان در 9 ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر افشین دلشاد با اشاره به اجرای طرح ریشه کنی فلج اطفال، اظهار کرد: این طرح در دو نوبت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری با واکسیناسون تمامی کودکان، در سطح روستاها و عشایر با اعزام تیم سیار اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون پرسنل بهداشتی و درمانی در برابر بیماری آنفلوانزا جهت آمادگی کامل در برابر اپیدمی های احتمالی از دیگر اقدامات در این مدت بوده است.

دکتر دلشاد اجرای طرح ملی فشار خون و واکسیناسیون تمامی موارد حیوان گزیدگی در سطح استان و انجام طرح های جونده کشی و ارائه آموزش‌های لازم به مردم جهت پیشگیری از بیماری سالک را از دیگر اقدامات اجرا شده در حوزه معاونت بهداشتی ذکر کرد. 

وی به ارائه آموزش‌های لازم و تهیه دارو در خصوص موارد آلودگی به شپش در سطح خراسان شمالی گفت: انجام طرح مشاوره ژنتیک اجتماعی در سطح استان و انجام غربالگری تمامی نوزادان از لحاظ بیماری‌های کم کاری مادر زادی تیروئید، پی کی یو، شنوایی سنجی و درمان پیگیری موارد مبتلا به این بیماری از اقدامات دیگر اجرا شده در این معاونت است.

این مسئول همچنین به ارائه آموزش های لازم در سطح دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی اشاره کرد.


منبع : ت2-1334آ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.