پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۲۸۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۱۲۳۸ مورد

دوشنبه ١٦ دی ١٣٩٨ ساعت ١٤:١٩ ب.ظ   ( بازدید : 407 نفر )

آگاهی والدین از نحوه برخورد با کودکان اوتیسم لازم و ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، پزشک متخصص کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اوتیسم نوعی اختلال عصبی رشدی است که کودک را در مسیر رشد خود با مشکلاتی مواجه می کند.

دکتر شیوا شادانی با بیان این که کودکان مبتلا به اوتیسم به شیوه ای دیگر فکر می کنند و رفتارهای آن ها با دیگر کودکان متفاوت است، افزود: این کودکان منحصر به فرد هستند و به سختی می توان دو کودک دارای اوتیسم همانند هم یافت.

وی توضیح داد: مبتلایان به اوتیسم به برقراری ارتباط با دیگران تمایل ندارند و روش های ارتباطی را همانند دیگر کودکان یاد نمی گیرند.

وی ادامه داد: این کودکان در مراحل اولیه رشد گفتاری تاخیر دارند، دیر صحبت می کنند و ممکن است به مرحله گفتار و استفاده از کلام نرسند و اغلب کلمات برای آن ها نامفهوم و بدون معنا است.

وی اظهار داشت: برقراری تعامل اجتماعی برای این کودکان بسیار دشوار است و والدین باید از همه موارد در خصوص ویژگی های آن ها آگاهی داشته باشند و با برخورد مناسب و یادگیری مهارت ها در مسیر پیشرفت و بهبود فرزندان خود گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: اغلب کودکان اوتیسم نمی دانند نسبت به دیگران چه واکنشی نشان دهند و از محیط های شلوغ و ملزم به رعایت آداب اجتماعی دوری می کنند.

دکتر شادانی بازی درمانی را برای کودکان اوتیسم مفید و مناسب برشمرد و گفت: نوع بازی برای این کودکان اهمیت چندانی ندارد ، اما امکان ایجاد تعامل و لذت انجام فعالیت بسیار مهم و اثر بخش است.

وی ادامه داد: اگر کودک تمایل به تکرار  فعالیت انجام شده نشان دهد، بهتر است درخواست او را عملی کنید .

وی بازی های حسی را برای این کودکان مفید و مناسب دانست و  اظهار کرد: بازی های حسی نظیر حباب بازی، آب بازی، بازی با اسباب بازی های دارای موسیقی و حرکت یا نور و صدا و بازی های سرگرم کننده نظیر بازی با بادکنک، قلقلک دادن کف دست همراه با شعرخوانی و ... برای کودکان اوتیسم توصیه می شود.

وی تصریح کرد: هر چه والدین بیشتر فرزندان خود را درگیر فعالیت های سرگرم کننده بکنند، این کودکان بیشتر و بهتر تقلید، رعایت نوبت، برقراری ارتباط چشمی و ... را فرا می گیرند.

وی تاکید کرد: والدین باید به درخواست کودکان اوتیسم توجه کنند و در همه زمینه ها اطلاعات و آگاهی کافی داشته باشند تا فرزندان خود را به درستی راهنمایی و هدایت کنند.


منبع : ت1-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.