پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٢٨ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۱۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۷۱۰۱ مورد

سه شنبه ٢٤ دی ١٣٩٨ ساعت ١٢:٤ ب.ظ   ( بازدید : 184 نفر )

41 بیمار تالاسمی در خراسان شمالی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی هستند و از خدمات بهینه آن بهره مند می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: تالاسمی نوعی بیماری ژنتیکی خونی است که هموگلوبین خون ساختار واقعی خود را از دست می دهد و با کاهش یا غیر طبیعی بودن آن همراه می شود.

مهری فرشاد انجام آزمایش خون در حین ازدواج و هفته های نخست بارداری را از راه های پیشگیری از این بیماری برشمرد و افزود: تالاسمی از پدر و مادری که ناقل ژن کم خونی هستند به فرزندان به ارث می رسد و در برخی موارد با کم خونی فقر آهن اشتباه گرفته می شود.

وی تزریق مداوم خون را درمان اصلی مبتلایان به تالاسمی اعلام کرد و اظهار داشت: انجمن تالاسمی در خراسان شمالی فعال است و بیماران می توانند خدمات دندانپزشکی، دارویی، ترانسفوزیون خون، ویزیت پزشکان و ... را به طور رایگان دریافت کنند.

وی با بیان این که این خدمات در بیمارستان امام رضا (ع) به بیماران ارائه می شود، اضافه کرد: با وجود نیاز این بیماران به خدمات بستری، ارائه خدمات در دیگر بیمارستان ها امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با انجام آزمایش ها و تشخیص قبل از تولد، طی سال های اخیر تولد بیمار تالاسمی ماژور در استان نداشتیم .


منبع : ت2-1334آ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.