پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۲۰۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۱۱۵۱ مورد

یكشنبه ٢٩ دی ١٣٩٨ ساعت ٧:٣٩ ق.ظ   ( بازدید : 362 نفر )

کمبود ویتامین دی زمینه ساز اختلالات خلقی ، اضطرابی و دردهای عضلانی اسکلتی است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، پزشک فوق تخصص غدد بزرگسالان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویتامین دی نوعی ویتامین محلول در چربی است که برای حفظ سلامت بدن به ویژه سلامت استخوان ها لازم و ضروری است.

دکتر حبیبه سادات شاکری به اهمیت دریافت ویتامین دی و ضرورت میزان طبیعی بودن آن در بدن اشاره کرد و اظهار داشت: کمبود ویتامین دی در بدن باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن و در نهایت مشکلات ناشی از آن می شود.

وی تصریح کرد: خستگی، چاقی، سقط های مکرر و نازایی، عفونت های مکرر واژینال، دردهای عضلانی، افزایش مقاومت به انسولین در مبتلایان به دیابت و ... از علایم و نشانه های کمبود ویتامین دی در بدن است .

وی با بیان این که کمبود این ویتامین احتمال ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش می دهد، تاکید کرد: افرادی که در محیط هایی دور از نور آفتاب هستند یا به هر دلیلی نمی توانند از مزایای آن بهره مند شوند، باید از نظر کمبود ویتامین دی بررسی و درمان شوند .

وی خاطرنشان کرد: سه ماه پس از درمان با مکمل ویتامین دی به تجویز پزشک، کنترل مجدد آن و اطمینان از میزان طبیعی بودن آن به منظور پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامت بدن لازم و ضروری است.


منبع : ت1-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.