پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۴۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۹۳۴ مورد


مدیر آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، مهم‌ترین فعالیت‌های 9 ماهه این حوزه در سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، مهندس جواد حیدرپور به راه اندازی شبکه ساختمان‌های دانشکده دندانپزشکی، مرکز تخصصی قلب، بخش NICU بیمارستان بنت الهدی، مرکز جامع سلامت شهرستان گرمه،  مراکز جامع خدمات روستایی شوقان و دارشهدا و مرکز تماس جدید اورژانس 115 (ساختمان EOC) اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار شبکه دانشکده بهداشت و پزشکی از دیگر اقدامات اجرایی بوده است، خاطرنشان کرد: امسال فاز یک فیبر نوری پردیس دانشگاه (اتصال بخش قلب و EOC به شبکه فیبر نوری پردیس) به بهره برداری رسید.

مهندس حیدرپور ارتقاء آنتی ویروس تمامی واحدهای دانشگاه به آخرین نسخه موجود و اعمال لایسنس جدید، تجهیز ساختار مجازی جهت مرکز تماس اورژانس 115 ، عقد قرارداد جهت اتصال 15 مرکز بهداشتی روستایی در نقاط دور افتاده استان به شبکه دانشگاه و اصلاح ساختار شبکه گرمه و جاجرم را از دیگر اقدامات اجرایی در حوزه فاوای دانشگاه ذکر کرد.

این مسئول با اشاره به راه اندازی سرویس VPN جدید دانشگاه از ارتقاء منابع سروری دیتاسنتر مرکزی دانشگاه و برگزاری دو مانور امنیت سایبری سراسری در کل دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات و اتباطات  دانشگاه علوم پزشکی در ادامه تشریح گزارش عملکرد 9 ماهه سال 98، به برقراری لینک پشتیبان ارتباطی برای بیمارستان‌های فاروج و امام خمینی (ره) شیروان اشاره کرد و افزود: در این مدت ساختار شبکه وایرلس خوابگاه نرجس اصلاح شد.

مهندس حیدرپور اصلاح و رفع اشکال سیستم برق مرکز ارتباطات آخرداخ، نصب و راه اندازی سیستم مانیتورینگ شرایط محیطی دیتاسنتر مرکزی دانشگاه (دما، رطوبت و برق)، اصلاح ساختار برق و سیستم کولینگ دیتاسنتر مرکزی و سرورهای دیتاسنتر مرکزی دانشگاه را از دیگر اقدامات اجرا شده عنوان کرد.

راه اندازی سرور آزمایشگاه و اتصال رادیویی شهرستان های گرمه و جاجرم

وی راه اندازی سرور آزمایشگاه و اتصال رادیویی شهرستان های گرمه و جاجرم، اصلاح ساختاری مدیریت شبکه های وایرلس دانشگاه، تدوین دستورالعمل های جدید امنیت سایبری و ابلاغ به تمامی واحدها و نظارت بر روند اجرای آنها و پشتیبانی و مدیریت شبکه ارتباطی کل دانشگاه (وایرلس، کابلی و فیبر نوری) را از دیگر برنامه های انجام شده دانست. 

مدیر آمارو فناوری اطلاعات و اتباطات  دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت و پشتیبانی از دیتاسنتر مرکزی و دیتاسنتر سایر واحدهای  دانشگاه (ساختار مجازی، استوریج و ارتباطات مربوطه)، پشتیبانی 24 ساعته از سرویس های ارائه شده توسط دیتاسنتر مرکزی دانشگاه و برگزاری کلاس آموزشی CCNA , Mikrotik و SQL Server را از اقدامات اجرا شده در حوزه فاوا عنوان کرد.

ارسال الکترونیک اسناد بیمه بیماران بستری در تمامی بیمارستان ها

مهندس حیدرپور به راه اندازی ایمیل سرور جدید دانشگاه و ارسال الکترونیک اسناد بیمه بیماران بستری در تمامی بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: ارسال الکترونیک نسخ سرپایی بیمه سلامت در تمامی بیمارستان‌ها و پیاده‌سازی نظام ارجاع الکترونیک در حوزه سلامت دانشگاه از دیگر عملکردهای این حوزه بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت زیرساخت‌های نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در حوزه سلامت دانشگاه ایجاد شد، افزود: الکترونیکی نمودن فرایند درخواست کالا از انبار، تقاضای خرید کالا و اینترنت، درخواست ژتون و ایجاد داشبورد آماری از شاخص های ملی جهت استفاده مدیران و معاونین از دیگر اقدامات مربوط به 9ماهه سال جاری بوده است.

وی به پیاده سازی زیر سیستم مدیریت دیتا مدل پایگاه داده به منظور  ارتباط با سامانه های راه دور اشاره کرد و ارتباط با پایگاه داده های تعهدی و HIS برای جمع آوری اطلاعات داشبورد دارویی  و تحلیل سامانه های سیب، سما و آذرخش جهت تولید دیتا مدل خوراک سامانه سهم را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

مهندس حیدرپور در ادامه سخنان خود به واکشی داده های آمار پرسنلی از سامانه آذرخش و الکترونیکی کردن فرآیند مهندسی مشاغل اشاره کرد و          ارتقاء سامانه مدیریت درخواست‌ها بر اساس سیستم chatBox گروهی و فردی با قابلیت اعمال امکانات شبکه های اجتماعی را از دیگر برنامه های اجرایی دانست.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.