پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۵۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۴۴۳ مورد

سه شنبه ١ بهمن ١٣٩٨ ساعت ١٣:٤٤ ب.ظ   ( بازدید : 1801 نفر )

خونریزی های زودرس و کبودی های مکرر بدون دلیل پوست را جدی بگیرید.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، پزشک فوق تخصص خون و سرطان بالغین و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: بیماری های خونی دارای دو نوع خوش خیم و بدخیم است که نوع خوش خیم آن با کمبود آهن، ویتامین ب 12، اسید فولیک و کمبودهای تغذیه ای همراه است و نوع بدخیم آن سلول های خونی و پلاکت ها را درگیر می کند .

دکتر وحید یحیوی الوار تاکید کرد: با وجود علایمی نظیر خستگی، ضعف و بی حالی، خونریزی در هنگام مسواک زدن، خون دماغ و کبودی های مکرر پوستی باید به پزشک متخصص مراجعه کرد تا با معاینات، بررسی ها و آزمایش های مورد نیاز از سلامت بدن اطمینان حاصل کرد.

وی وجود مواد شیمیایی، نوع آب و هوا و فضا، استعمال سیگار، استفاده از رژیم های غذایی خاص و نمک سودشده، ژنتیک و توارث را از دلایل ایجاد بیماری های خونی عنوان کرد.

وی با بیان این که در برخی موارد نیز دلیل بروز بیماری های خونی ناشناخته است، اظهار داشت: محدویت مصرف غذاهای آماده و به ویژه فست فودها، مصرف میوه و سبزی های تازه و گنجاندن  آن در برنامه روزانه، به حداقل رساندن مصرف گوشت قرمز و جایگزین کردن گوشت مرغ و ماهی به جای آن و تحرک فیزیکی در پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامت بدن کمک شایانی می کند.

وی خاطرنشان کرد: تشخیص بیماری های خونی با نمونه گیری مغز استخوان و گاهی آزمایش ژنتیکی انجام می شود که بر اساس نتایج آزمایش برای درمان اقدام می کنیم.


منبع : ت1-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.