پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۰۵۳۷ مورد

چهارشنبه ٢ بهمن ١٣٩٨ ساعت ٨:٤ ق.ظ   ( بازدید : 724 نفر )

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از اجرای طرح پرسشگری بررسی شیوع ناباروری کشور، در چهار شهرستان این استان در سال 98 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر افشین دلشاد اظهار کرد: هماهنگی درخصوص اسکان مادران پرخطر، حمایت مالی از مادران پرخطر کم بضاعت و برگزاری کارگاه آموزشی استانی آمادگی برای زایمان طبیعی و تربیت 33 ماما- مربی اجرا شد.

وی جذب و توزیع اعتبار مربوط به زایمان‌های خارج بیمارستانی، تجهیز و گسترش کلاس‌های آمادگی برای زایمان از 15 به 19کلاس، هماهنگی، پیگیری و اجرای اقدامات لازم برای مادران آسیب دیده در سیل فروردین ماه، برگزاری روز بزرگداشت مقام ماما و تقدیر از ماماهای نمونه، برگزاری مشترک کمیته ترویج زایمان طبیعی با همکاری معاونت درمان و اجرای پرسشگری مرگ مادران باردار را از دیگر اقدامات اجرایی در 9 ماهه سال جاری عنوان کرد.

این مسئول افزود: کارگاه فعالیت بدنی در میانسالان، کارگاه یائسگی در میانسالان، کارگاه SOD در میانسالان برای کارشناسان شهرستان‌ها، مراقبین سلامت و بهورزان در سال جاری برگزار شده است.

وی به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه واحد سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های حائز اهمیت در سال 98، برگزاری همایش سرطان پستان برای بانوان شاغل در ادارات خراسان شمالی با همکاری فرمانداری بوده است.  

وی با اشاره به برگزاری همایش ازدواج در خراسان‌شمالی، خاطرنشان کرد: این برنامه با همکاری مشترک بین دستگاهی و با حضور مدیرکل دفتر سلامت وزارت بهداشت و برگزاری چهار کارگاه تخصصی اخلاق و احکام، حقوق، روانشناسی، سلامت باروری و جنسی در حاشیه همایش برگزار شد.

دکتر دلشاد انجام معاینات پزشکی و غربالگری دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در سال تحصیلی 98-99 را از دیگر برنامه های مهم اجرا شده توسط معاونت بهداشتی برشمرد.

وی همچنین به برگزاری کارگاه‌های عملی شیر مادر جهت مشاورین استانی و برگزاری کمیته مرگ کودکان معاونت بهداشتی اشاره کرد و یادآور شد: امسال چک لیست تماس پوست با پوست در نوزادان، در ساعت اول تولد، مربوط به بیمارستان های دوستدار کودک تکمیل شد.

این مسئول ادامه داد: کارگاه آموزشیPMS  و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، برای اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه دولتی برگزار شد.

دکتر دلشاد برگزاری هفته ملی کودک، برگزاری کارگاه احیاء نوزاد، مراقبت‌های هم آغوشی مادر و نوزاد و کمک به تنفس نوزادان، پیگیری نوزادان نارس جهت بررسی رتینوپاتی و برگزاری بزرگداشت روز جهانی نوزاد نارس را از دیگر برنامه های مهم واحد سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه در 9 ماهه سال 98 ذکر کرد.


منبع : ت2-1334آ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.