پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٣٠ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۳۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۹۲۵۹ مورد

چهارشنبه ٢ بهمن ١٣٩٨ ساعت ٨:٢٥ ق.ظ   ( بازدید : 566 نفر )

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ضمن تشریح برنامه‌های آتی این دانشگاه، اعلام کرد: 10 هزار مترمربع فضای درمانی، آموزشی و پژوهشی در این استان در دست اجراست که بطور میانگین بیشتر آن‌ها حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر سید احمد هاشمی فضای فیزیکی فعلی درمانی و آموزشی، پژوهشی در خراسان شمالی را 130 هزار متر مربع ذکر کرد.

وی با بیان اینکه با آغاز فعالیت هیات دولت یازدهم و پس از اجرای طرح تحول سلامت، بیش از صد هزار متر مربع فضای فیزیکی به فضای درمانی، آموزشی و پژوهشی استان اضافه شد، خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم نیز 30 هزار متر مربع به این فضا اضافه شد که به دلیل کمبود منابع مالی، ساخت و تکمیل برخی پروژه‌ها باقی مانده است.

وی ادامه داد: متراژ واحدهای بهداشتی درمانی خراسان شمالی در حال حاضر به 251 هزار و 990 متر مربع می رسد.

دکتر هاشمی همچنین از فعالیت 14 مرکز شهری و 14 مرکز شهری - روستایی خبر داد و افزود: 321 خانه بهداشت در سطح خراسان شمالی احداث شده است.

وی تعداد پایگاه‌های سلامت را 48 پایگاه ذکر کرد و ادامه داد: با اجرای طرح تحول سلامت در این استان 55 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی به اجرا رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون 4600 نفر در این دانشگاه فعالیت دارند، از فعالیت 206 عضو هیات علمی خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد 136 نفر پیمانی و مابقی تعهدی و تعهدخدمتی هستند.

دکتر هاشمی تعداد کل پرستار و بهیار شاغل در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی را، 1139 نفر ذکر کرد.


منبع : ت1-1334آ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.