پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۵۱۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۷۵۲ مورد

چهارشنبه ٢ بهمن ١٣٩٨ ساعت ١٤:٢٥ ب.ظ   ( بازدید : 285 نفر )

مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: طبق بخشنامه شماره 807/500 وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نام رشته فوریت‌های پزشکی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی تغییر یافت.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، ویدا طیبی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اخذ مجوزهای لازم از وزارت متبوع از سال 85  در دانشکده پرستاری و مامایی بجنورد در این رشته‌ دانشجو جذب کرده است، افزود: از سال 90 در مقطع کاردانی این رشته در دو مرکز آموزشی فوریت‌های پزشکی در شهرستان های شیروان و مانه و سملقان دانشجویان مشغول به تحصیل شدند.   

وی ادامه داد: در سال 91 با اخذ مجوز تربیت دانشجویان این رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته، انتقال مقطع کاردانی بجنورد به اسفراین صورت گرفت.

طیبی اظهار کرد: تا کنون تعداد 206 نفر در مقطع کاردانی و 74 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 64 نفر در دو مرکز شیروان و مانه در مقطع کاردانی و 27 نفر در بجنورد در مقطع کارشناسی ناپیوسته در حال تحصیل می باشند.

به گفته مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، هر سال حدود ۴۰ نفر دانشجو در مقطع کاردانی و ۲۰ نفر کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه پذیرش می شوند.

طیبی با بیان اینکه رشته فوریت های پزشکی جزو رشته های نیمه متمرکز آزمون سراسری می‌باشد که نیاز به مصاحبه، معاینه پزشکی و انجام تست‌های آزمایشگاهی و ورزشی دارد، بر لزوم تربیت نیروهای متخصص و متعهد در این رشته تاکید کرد.

این مسئول با اشاره به اهمیت آموزش نیروهای رشته فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی، توضیح داد: در هر مکانی دور از مراکز درمانی که بیماران دسترسی فوری به کمک های کادر پزشکی دارند، نخستین  افرادیکه برای کمک رسانی درصحنه حاضر می شوند نیروهای فوریت پزشکی هستند که در کشورمان در تماس با شماره تلفن ۱۱۵، دسترسی به این کمک ها در اختیار عموم قرار گرفته است.

طیبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این نیروها خط اول تشخیص و درمان در سطح جامعه محسوب می شوند، وزارت بهداشت در پروتکل آموزشی که در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار داده، هدف از تربیت این نیروها را تربیت نیروی انسانی مجرب، کارآمد و توانمند جهت خدمت رسانی به مصدومان و بیماران حاد و اورژانس در حیطه اورژانس پیش بیمارستانی عنوان کرده است.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.