پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۲۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۵۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۹۵۹۲ مورد

شنبه ١٩ بهمن ١٣٩٨ ساعت ١٤:٢٤ ب.ظ   ( بازدید : 347 نفر )

سرپرست شبکه بهداشت جاجرم گفت: از ابتدای سال سه هزار و 221 نفر در سطح این شهرستان به عنوان سفیر سلامت خانواده تربیت و آموزش های لازم را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، سوسن ملائکه، تهیه و خرید داروهای اورژانسی، حیاتی، ضروری و عادی برای بیمارستان (داروخانه ، بستری ، اتاق عمل ،دیالیز، CCU)، ارسال آمار ماهانه داروهای بیماران خاص به معاونت غذا و دارو جهت تامین سهمیه و تهیه و خرید داروهای بیماران خاص (هموفیلی، تالاسمی ،ms و پیوندی و کاهش فوت نوزاد نسبت به مشابه سال قبل را از دیگر اقدامات انجام شده در سال 98 عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تعداد مادران آموزش دیده در کلاس‌های آمادگی برای زایمان به 1.5 برابر مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، اعلام کرد: درصد مرده زایی در نه ماهه سال 98 در جاجرم صفر بوده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره هنگام ازدواج برای 165 زوج، خاطرنشان کرد: در سال جاری راه اندازی و تجهیز دو کلاس آمادگی برای زایمان طبیعی جدید در مراکز خدمات جامع سلامت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مراقبت های مادران باردار و نوزادان در معرض خطر و پرخطر و پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان پستان با هدف ارتقاء سلامت مادر و نوزاد برای تمامی ماماها، مراقبین سلامت و بهورزان از اهم اقدامات بوده است.

ملائکه به برگزاری جلسات آموزش ترویج زایمان طبیعی، اهمیت مراقبت‌های پیش از بارداری، بلوغ، جمعیت و فرزندآوری پیشگیری از سوانح و حوادث کودکان برای بانوان  ادارات و مدارس اشاره کرد و افزود: تعداد افراد آموزش دیده در کارگاه های مهارت زندگی به 536 نفر می رسد.

وی با بیان اینکه تعداد افراد آموزش دیده در کارگاه های مهارت‌های فرزند پروری 325 نفر بوده است، تعداد افراد آموزش دیده در حوزه پیشگیری از اعتیاد را 428 نفر ذکر کرد و افزود: امسال در حوزه حمایت های روانی در بلایا نیز کلاس های آموزشی متعددی برگزار شده است.

سرپرست شبکه بهداشت جاجرم افزود: با توجه به بومی بودن بیماری سالک علاوه بر نصب بنر و اطلاع رسانی عمومی، کلاس‌های آموزشی برای گروه هدف و ادارات شهرستان ها برگزار شده است.

ملائکه به پیگیری و هماهنگی با ادارات مرتبط در امر جمع آوری زباله و تسطیح مخروبه ها اشاره کرد و آموزش به پزشکان جدید الورود در خصوص بیماری سالک و ارائه خدمات درمانی شامل کرایو تراپی (در دو مرکز شهدا جاجرم و سنخواست) و تزریق گلوکانتیم جهت بیماران را از دیگر برنامه های اجرا شده در سطح شهرستان جاجرم دانست.

این مسئول توزیع اسپری و پمادهای دافع حشرات، ارتقاء شاخص شناسایی بیماران مبتلا به دیابت از 56 درصد به 65 درصد، ارتقاء شاخص شناسایی بیماران مبتلا به فشارخون بالا، مکاتبه و هماهنگی با ادارات در خصوص اجرای طرح جونده کشی و مبارزه با سالک به عنوان یک بیماری بومی و توزیع پمفلت با اولویت مناطق آندمیک را از دیگر برنامه های اجرای شده توسط شبکه بهداشت جاجرم دانست.


منبع : ت2-1334آ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.