پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۲۵۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۱۲۰۵ مورد

یكشنبه ٢٧ بهمن ١٣٩٨ ساعت ٢:٥٨ ق.ظ   ( بازدید : 498 نفر )

کمبود کلسیم در طولانی مدت باعث کاهش توده استخوانی و افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان می شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: کلسیم مورد نیاز هر فرد بر اساس سن متفاوت است ، به طوری که یک فرد از بدو تولد تا 6 ماهگی به 200 میلی گرم و از 19 تا 50 سالگی به 1000 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارد.

دکتر مهسا فخرزارعی افزود: شیر و محصولات لبنی دارای بیشترین مقدار کلسیم و سبزی های برگ دار سبز تیره نظیر کلم و شلغم، حبوبات، آجیل و ماهی حاوی منابع خوب  کلسیم است .

وی با بیان این که، 99 درصد کلسیم در استخوان ها قرار دارد، اظهار داشت: تراکم استخوان تا سن 30 سالگی افزایش پیدا می کند و از آن به بعد روند آن شروع به کاهش می کند که این کاهش در زنان یائسه سرعت بیشتری می یابد.

وی کلسیم را در فعالیت های سلولی انعقاد خون، انقباض عضلات، انتقال پیام عصبی و فعال سازی آنزیم ها موثر دانست و عنوان کرد: کودکان، سالمندان، زنان یائسه، باردار و شیرده به مصرف بیشتر مکمل های کلسیم نیاز دارند.

وی بر اثربخشی کلسیم در سرطان های کولون، پروستات، کاهش فشارخون ، درمان چاقی، برطرف کردن علایم قاعدگی و کاهش خطر مسمومیت در زنان باردار (پراکلامپسی) اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به آن که مکمل کلسیم باید بر اساس سن و میزان مورد نیاز بدن استفاده شود، مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک به دلیل ایجاد عوارض احتمالی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.


منبع : ت1-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.