پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٢٨ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۴۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۷۱۲۷ مورد

یكشنبه ٤ اسفند ١٣٩٨ ساعت ١٣:٤٧ ب.ظ   ( بازدید : 307 نفر )

کارشناس گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: استفاده از اخبار موثق و دریافت اطلاعات صحیح در مواردی که جامعه درگیر یک بحران می شود، بهترین شیوه برای کاهش اضطراب است.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، شهین لنگری در پاسخ به این سوال که چگونه از کرونا ایمن مانده و اضطراب آن را بکاهیم؟ اظهار کرد: این روزها خیلی از افراد اضطراب ابتلا به کرونا را دارند، اضطراب واکنشی طبیعی به شرایط سخت و تهدید آمیز است که گاهی طولانی و شدید شده و برایمان رنج ایجاد می کند.

وی ادامه داد: اضطراب می تواند بر روی سیستم ایمنی اثر منفی گذاشته و بدنمان را تضعیف کند، همچنین به رفتارهایی که کمک مان نمی کند، دامن بزند.

وی با بیان اینکه عدم کنترل اضطراب باعث شود پیامک های اشتباه و ترسناک را برای دیگران ارسال کنیم، خاطرنشان کرد: این سردرگمی باعث می شود تا از کنار دستورالعمل های علمی ساده به راحتی عبور کنیم.

لنگری افزود: متاسفانه مسائلی مانند رسانه ها، شبکه های اجتماعی، عدم اطمینان به اخبار و بزرگ نمایی این مشکلات را بزرگ تر می کند.

کارشناس گروه سلامت روان معاونت بهداشتی افزود: افرادی که اختلال اضطرابی منتشر، بیماری و اختلال وسواسی دارند و یا دچار مشکلات اضطرابی هستند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

لنگری با بیان اینکه در مورد وضعیت فعلی رعایت نکات بهداشتی عامل موثری در حفظ سلامت جسم و روان است، تصریح کرد: باید دست را مکرر شسته و به دنبال اطلاعات دقیقی از سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت و سایت دانشگاه های علوم پزشکی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اخبار اضطراب آور را منتشر نکنیم، گفت: کرونا اولین بیماری واگیر دار نبوده و آخرین و کشنده ترین هم نیست، از هر صد نفر که مبتلا به کرونا می شوند، دو نفر جانشان را از دست می دهند این در حالی است که بیماری سل سالانه بیش از یک میلیون نفر قربانی در دنیا می گیرد.

این روانشناس انجام کارهایی که به کاهش استرس کمک می کند را توصیه کرد و صحبت با دوستان، استفاده از فنون آرام سازی، دیدن فیلم، و یا مراجعه به روانپزشک را از جمله آن ها عنوان کرد.


منبع : ت1-1334آ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.