پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۸۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۳۵۰ مورد

سه شنبه ٦ اسفند ١٣٩٨ ساعت ١٢:١٨ ب.ظ   ( بازدید : 532 نفر )

آگاهی ناکافی و اطلاعات مبهم زمینه ساز نگرانی و اضطراب غیر طبیعی است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: ترس، اضطراب و نگرانی در شرایطی نظیر شیوع و بحران کرونا طبیعی است و اگر فردی احساس نگرانی نکند باید مشکوک شد.

مژگان وحیدی افزود: اضطرابی که ما را نگران می کند، اضطراب مرضی است که فرد در این شرایط فعالیت ها و عملکردش تغییر می کند و کاهش می یابد ، بیش از حد از خود محافظت می کند و از اقدامات ضروری اجتناب کرده و به طور مداوم مشغولیت ذهنی دارد.

وی توضیح داد: اضطرابی که فرد را به سمت و سوی رعایت بهداشت فردی، پیشگیری و کسب اطلاعات صحیح و محافظت در حد طبیعی سوق می دهد، طبیعی بوده و نگران کننده نیست.

وی با بیان این که ترس و اضطراب را نباید انکار کرد، اظهار داشت: انکار کردن ترس و اضطراب و بزرگ نمایی احساس ترس و وحشت شدید برای فرد مشکل ساز خواهد شد و بهترین اقدام کسب اطلاعات از منابع معتبر و صحیح است.

وی نو و جدید بودن ویروس کرونا را از عوامل مهم نگرانی افراد ذکر و خاطرنشان کرد: با کسب اطلاعات صحیح ، شایعات کاهش یافته، باورهای اشتباه اصلاح وناشناخته بودن موضوع راحت تر قابل حل می شود.

وی نسبت به بزرگنمایی هر موضوع ناشناخته  هشدار داد و تاکید کرد: با پرداختن به فعالیت های عادی و روزمره خود و رعایت بهداشت فردی و احتیاط لازم به زندگی خود ادامه داده و با ویروس جدید کرونا مقابله کنید.


منبع : ت1-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.