پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۸۴۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۶۳۴ مورد

شنبه ٢ فروردین ١٣٩٩ ساعت ١٢:٥٣ ب.ظ   ( بازدید : 580 نفر )

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر دوم فروردین، 139 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد فوتی ها همان 14 نفر است.

به گزارش وبدا دکتر سید احمد هاشمی ضمن تبریک آغاز عید نوروز به همه کادر بهداشت و درمانی سخت کوش استان و تقدیر از مجاهدت های آنان و همچنین مردم خراسان شمالی با اشاره با آغاز تعطیلات نوروزی اظهار داشت: انجام دید و بازدید های مرسوم در آیین نوروز باعث گسترش شدید ویروس کرونا می شود، لذا قرنطیه خانگی موثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز توضیح داد: با تایید آزمایش دو نفر دیگر در بجنورد تعداد مبتلایان در این شهرستان به 76 نفر افزایش یافت و در شهرستان مانه و سملقان نیز به علت اعزام یکی از مبتلایان به استان محل سکونت خود آمار مبتلایان در این شهرستان به 9 نفر کاهش یافت و در مابقی مناطق تغییری نداشتیم.️

وی تاکید کرد: اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد و می خواهند گردش این ویروس مرموز در جامعه قطع شود، باید در خانه بمانند و از منزل خود خارج نشوند.

وی هشدار داد: یکی از خطرناک ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفرهای غیرضروری بخصوص به استان های درگیر با این بیماری است.

دکتر هاشمی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی تاکید کرد: اگر مردم می خواهند گردش این ویروس مرموز در جامعه قطع شود و جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، باید در خانه بمانند و از منزل خود خارج نشوند.

وی افزود: آزمایش 250 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون 133 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.