پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٣٠ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۶۷۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۰۲۰۲ مورد

یكشنبه ١٠ فروردین ١٣٩٩ ساعت ٢:٣٣ ق.ظ   ( بازدید : 372 نفر )

بیش از نیاز کودکان به آن ها اطلاعات ندهید و در مواقع بحران جنبه های مثبت آن را یادآور شوید.

 به گزارش پایگاه خبری وب دا، کارشناس سلامت روانی ، اجتماعی و  اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر این مطلب گفت: متاسفانه در برخی از خانواده ها در زمان بحران هایی نظیر کرونا ویروس، مسائل مهم زندگی به فراموشی سپرده و پیشگیری از کرونا به اولویت زندگی شان تبدیل می شود و طبیعی است که کودکان در این محیط ها بیشتر دچار نگرانی و اضطراب می شوند.

 شهین لنگری اظهار داشت: با توجه به ضعف کودکان در بیان احساس ها و حالت های هیجانی خود ، این وظیفه والدین و بزرگسالان است که از نحوه رفتار و برخورد کودک متوجه اضطراب و نگرانی او شوند .

وی اضافه کرد: اضطراب در کودکان می تواند به شکل علائم جسمی تظاهر پیدا کند و برخی از این علائم برای کودک و خانواده مضطرب ممکن است تداعی کننده ابتلا به ویروس کرونا نظیر حالت تهوع ، تنگی نفس و ...باشد .

 وی بابیان این که اضطراب در کودکان می تواند به صورت رفتاری خود را نشان دهد، عنوان کرد: این رفتارها به شکل وابستگی شدید به والدین و بزرگ تر ها ، گریه و بیقراری ، لج بازی و پرخاشگری و... خود رانشان می دهد. 

لنگری با اشاره به اهمیت دادن فرصت به کودکان و تشویق آن ها خاطرنشان کرد: به کودکان اجازه و فرصت دهید تا در خصوص نگرانی ها و احساس های خود صحبت کنند و این زمان طلایی را که محتوای ذهنی کودک ، برداشت ها و احساس های او آشکار می شود، را از دست ندهید.


منبع : 1444 ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.